Hopp til innhold Meny
Lukk

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Skandia fortsetter nedsalget i norske Skandiabanken

Bergen 14. april 2016: Svenske Skandia har i dag kunngjort at de selger 25 prosent av de utestående aksjene i norske Skandiabanken til investeringsfondet Altor.  - I Altor får Skandiabanken en aksjonær med erfaring fra finanssektoren, sier styreleder Niklas Midby.

- Styret og ledelsen ønsker Altor velkommen som aksjonær. Sammen med eksisterende eiere og den nye aksjonæren skal vi jobbe for å fortsatt skape gode kundeopplevelser, videre vekst og økte aksjonærverdier, sier Midby.

Kontaktinformasjon
Niklas Midby, styreleder i Skandiabanken ASA, telefon +46 70 559 5270, e-post niklas.midby@skandiabanken.no

Om Skandiabanken
I april 2000 ble Skandiabanken lansert som den første rene nettbanken i Norge. I dag tilbyr banken et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner og husstander i Norge innen betalings- og korttjenester, innskuddsbasert sparing, investeringsprodukter, langsiktige og kortsiktige lån. Banken har ingen filialer, og alle produkter og tjenester tilbys direkte på den digitale plattformen, som er tilgjengelig på et bredt spekter av brukerenheter. Ved utgangen av 2015 hadde Skandiabanken 380 731 kunder med en aktiv konto og en forvaltningskapital på NOK 65,6 milliarder. www.skandiabanken.no