Hopp til innhold Meny
Lukk

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Christoffer Hernæs ny leder for Innovasjon og Utvikling i Skandiabanken

For å styrke bankens innovasjonskraft og posisjonen som utfordrer i bransjen har Skandiabanken ansatt Christoffer Hernæs (35) som leder for Innovasjon og Utvikling.

Ansettelsen er et viktig steg i bankens pågående organisatoriske endringer for å best mulig møte fremtidens konkurransesituasjon og utvikle løsninger som gir stor verdi for kundene.

- Vi er tilfreds med at vi nå styrker laget med Christoffer Hernæs. Han har solid erfaring og vil tilføre engasjement og kompetanse som vi trenger for å fortsatt være utfordreren med de beste løsningene til kundene våre.  Vi er i sluttfasen av den tekniske separasjonen fra vår tidligere eier Skandia, og ser frem til igjen å styrke fokuset på å videreutvikle banken, sier daglig leder i Skandiabanken ASA, Magnar Øyhovden.

Christoffer Hernæs har lang fartstid innen finans, strategi og forretningsutvikling. Han er blant landets fremste i forståelse av teknologiske trender og deres betydning for finans og fintech, er internasjonal skribent, foredragsholder og aktiv blogger. Hernæs tiltrer i januar 2017 og kommer fra stillingen som direktør for strategi og innovasjon hos SpareBank 1 samarbeidet.

IT og forretningsutvikling slås nå sammen til en enhet - Innovasjon og Utvikling, som vil ledes av Christoffer Hernæs. Tidligere leder for It, Eirunn Skogen, og tidligere leder for Forretningsutvikling Magne Angelshaug vil begge være en del av den nye satsningen.

For mer informasjon kontakt:

Magnar Øyhovden, Leder i Skandiabanken ASA
tel: +47 959 40 038, magnar.oyhovden[at]skandiabanken.no