Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Året da alt ble nytt

Kjære kunde, vår viktigste sjef.

Det har vært et spesielt år. 2015 var året da hele nettbanken kom i ny og bedre drakt. Etter 15 år som filial av svenske Skandiabanken ble vi også en selvstendig, norsk bank. 

Kunde ringte i bjellen

2. november ringte kunde Monika Kjørsvik banken inn på børs. Det var et stolt øyeblikk for oss, og markerer en milepæl i bankens historie. En spesiell takk til Monika, som tok på seg denne oppgaven. 

Hun har lovet å følge nøye med, så vi må passe på at hun og alle dere andre ikke blir skuffet. Børsnoteringen vil gi oss flere muligheter, slik at vi kan utvikle enda bedre produkter og tjenester.

Helt ny nettbank

Veien mot å bli en selvstendig norsk bank notert på Oslo børs har krevd mye jobbing. Vi er derfor glade for at vi har fått til mye annet også i år. Nettbanken er kommet i helt ny drakt, vi tilbyr nå brukslån, vi har utvidet lånegrensen for billån, laget nye aksjesider og lansert qr-kode som innloggingsmetode, blant annet. 

I tillegg har vi klart å opprettholde servicenivået og kundetilfredsheten. Vi har også kuttet renten på boliglån fire ganger for å være konkurransedyktige. Renten på billån har vi også redusert i år. Dersom du synes at innskuddsrenten er blitt for lav, anbefaler vi at du vurderer å sette penger i aksjefond.

Mobilen først

Flere og flere bruker nettbanken på mobil og nettbrett, nettbanken må derfor være like god, uansett hvor stor eller liten skjerm du bruker. Arbeidet med den nye nettbanken som ble lansert i mars har vært omfattende. Farger og fonter er endret, men minst like viktig er at brukeropplevelsen har blitt bedre.  

Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på det vi har gjort. Arbeidet kommer til å fortsette i 2016. Framover skal vi blant annet jobbe med å bytte ut sidene som fortsatt er gamle.

Fortsette å utfordre

Det var en av våre medarbeidere som foreslo at en kunde skulle ringe i børsbjellen.  Det var et naturlig valg for oss. Uten deres unike engasjement, hadde vi ikke vært den banken vi er i dag. Hver dag strømmer det inn med ris, ros og forbedringsforslag fra dere. Alle blir lest og mange blir tatt med i utviklingsprosessen. Fortsett å sende inn, så skal vi fortsette å forbedre oss!

Mye spennende er på gang i 2016. Innlogging med fingeravtrykk kommer på nyåret, noe som vil gjøre det enda raskere å logge inn i appen.

Vi lover at vi skal fortsette å utfordre, og gjøre vårt beste for å levere smarte og enkle banktjenester til konkurransedyktige priser. 

Følg med, og vi tror at du fortsetter å være en fornøyd kunde. Har du noe på hjertet må du ikke nøle med å si ifra. Følg oss gjerne på facebook og twitter, der vi publiserer fortløpende små og store saker.

God jul og godt nyttår!

På vegne av alle oss i Skandiabanken

Magnar Øyhovden
Leder for Skandiabanken Norge

(Publisert 18.12.15 10:04 - Oppdatert 18.12.15 14:00)