Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Skandiabanken blir norsk

Nå får banken din nye eiere. Men Skandiabanken fortsetter å være den banken du kjenner. For å gjøre det mulig for Skandiabanken å vokse enda mer har Skandia, som er bankens svenske eier, bestemt at den norske filialen skal bli et selvstendig aksjeselskap. Målet er å børsnotere banken i løpet av høsten.

Ingen endringer 

Om noen dager får du et formelt varsel i meldingsboksen i nettbanken om at kundeforholdet overføres fra Skandiabanken AB NUF til Skandiabanken ASA. Du trenger ikke foreta deg noe, og endringene får ingen praktiske konsekvenser for deg.

– Vi skal fortsatt være den banken vi alltid har vært. Vi skal ha konkurransedyktige priser, gebyrfrie tjenester, enkel nettbank og god kundeservice, sier Magnar Øyhovden, leder for Skandiabanken.

Magnar tror at en eventuell børsnotering vil gi banken mulighet til å lage bedre produkter og tjenester.

– Vi får mulighet til å utvikle banken enda mer. Vi skal fortsatt utfordre og fortsatt forenkle kundenes banktjenester.

En suksess

I mellomtiden treffer vi Øyvind Thomassen på kontoret sitt i Stockholm. Han er nå leder for Skandias bankvirksomhet i Sverige og Norge, men det var Øyvind som startet og ledet den norske filialen i 11 år.

– Det er kundene som har gjort Skandiabanken til det den er i dag. Engasjementet blant kundene er helt unikt. De fortjener en stor takk, sier Øyvind.

– Er det ikke trist å selge banken?

– Det viktigste er at kundene fortsetter å ha en bank som utfordrer de andre bankene i Norge, en bank som vinner priser år etter år for utmerket kundetilfredshet og en nettbank som hele tiden blir bedre og bedre. Litt vemodig er det å gi slipp, men jeg kommer fortsatt til å være en aktiv kunde.

I forbindelse med overgangen til eget selskap må det gjøres noen tekniske endringer i nettbanken. Noen tjenester blir derfor begrenset eller utilgjengelig de siste dagene i september og den første helgen i oktober. Du får detaljerte opplysninger om dette etter hvert.

(Publisert 10.09.15 09:51 - Oppdatert 10.09.15 13:52)