Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hva gjør du om du mister mobilen?

Mange foretrekker å bruke banken på mobil på reise. Da har du banken med deg over alt. Men hva gjør du dersom mobilen forsvinner?

Bruk av mobil og nettbrett har økt kraftig de siste årene, og mange klarer seg ikke uten. Våre fagpersoner innen sikkerhet gir deg noen nyttige tips til hva du bør tenke på dersom du er uheldig og mister mobilen.

1. Deaktiver appen på telefonen du har mistet

Det gjør du ved å logge inn i nettbanken med en annen innloggingsmetode. Velg OversiktMobile tjenesterAktive apper. Dersom du ikke har mulighet til å logge deg inn i nettbanken, kan du ringe vårt kontaktsenter på: 810 01 001 eller +47 55 26 00 00 fra utlandet. Da kan vi kan deaktivere appen for deg.

2. Lær deg flere innloggingsmetoder

Mange bruker appen oftest, men dersom du mister telefonen, er det greit å kunne logge inn fra datamaskin eller nettbrett. Sørg derfor for at du kan bruke noen av de andre innloggingsmetodene: BankID, BankID på mobil, SMS eller kodekort.

3.  Skal du ha med iPad eller nettbrett på ferie, last ned appen på den også

Da har du rask tilgang til nettbanken fra den enheten. 

4. Aktiver «Find my iPhone» eller tilsvarende tjenester for andre telefoner

Kanskje du er heldig og finner den.

5. Lag kode på telefonen

Det gir ekstra sikkerhet, også mot misbruk av appen.

Se også siden vår for mobilvett

Den beste mobilbanken

Visste du at at mobilbanken vår er kåret til best i test i mobilbankbarometeret?

Best i test
(Publisert 03.06.16 13:39 - Oppdatert 03.06.16 15:53)