Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Logg inn med SMS

Du kan også logge inn i nettbanken med nettbankpassord og engangskode fra SMS. Du kan registrere flere mobilnummer i nettbanken, og velge selv hvor engangskoden skal sendes når du logger inn.

Slik logger du inn med SMS

  1. Tast inn fødselsnummer og nettbankpassord
  2. Tast inn engangspassordet som sendes på SMS
  3. Logg inn

Når du mottar SMS med engangspassord, vil denne inkludere informasjon om hva engangspassordet blir brukt til, for eksempel innlogging eller signering. Når du signerer en betaling vil du i SMS'en også finne detaljer som beløp og kontonummer til betalingsmottaker.

Det er viktig at du leser hele teksten i SMS'en og kontrollerer at detaljer som oppgis samsvarer med den handlingen du gjør i nettbanken.

Om du mottar et engangspassord og ikke har logget inn i banken, ber vi deg være obs og kontakte oss.

Vanlige spørsmål om innlogging på SMS

Hvordan endrer jeg nettbankpassordet mitt?

Du kan endre nettbankpassordet ditt her. 

Dersom du har glemt ditt nettbankpassord og ikke har annen innlogging, må du ta kontakt med oss på telefon 810 01 001, slik at vi kan sende deg et nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lenge er engangspassord på SMS gyldig?

Engangspassord sendt per SMS er gyldig i 15 minutter, og kun i sesjonen det spørres etter. Avbrytes sesjonen, eller varigheten på engangspassordet utgår, trenger man et helt nytt engangspassord.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Koster det noe å motta engangspassord på SMS?

Nei. Det er kostnadsfritt for deg å få tilsendt engangskoder på SMS.

Oppholder du deg i utlandet, så påløper kostnaden mobiloperatøren din tar for å sende SMS til deg. Kostnaden må du sjekke med din mobiloperatør.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken operatør bør jeg velge i utlandet for å kunne motta SMS fra Skandiabanken?

Når du befinner deg i utlandet kan det noen ganger være et problem å kunne motta SMS. Det første du bør gjøre er å sikre deg at du velger en lokal nettleverandør som samarbeider med det selskapet du kjøper ditt mobilabonnement av. Normalt vil dette også være mer gunstig i forhold til dekning generelt og ringepriser.
Oversikt over hvilke nettoperatører du bør velge i de respektive land kan du finne på din teleoperatørs side. Du finner linker til disse sidene her:

NetCom
Telenor Mobil
Tele2

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har glemt nettbankpassordet mitt. Hva gjør jeg?

Hvis du har glemt ditt nettbankpassord kan du lage nytt her. Du trenger ikke huske det gamle. 

Har du verken BankID eller BankID på mobil kan vi sende deg et nytt nettbankpassord. Kontakt oss da på telefon 810 01 001 (+47 55 26 00 00 fra utlandet).  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

(Publisert 13.06.14 13:56 - Oppdatert 13.06.14 13:59)