Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Bankkort

  • Gebyrfri bruk i inn- og utland
  • Sikker netthandel med Verified by Visa
  • Du kan bestille ekstra kort til samboer eller ektefelle
Bestill bankkort

Nyttige kortvettregler

  • Du bør oppbevare kortet på samme måte som kontanter og andre verdisaker.
  • Ta alltid med deg to kort på reise, og oppbevar dem separat.
  • Kort og kode må aldri oppbevares sammen.
  • Ta gjerne ut penger i butikk i stedet for minibank. Du sparer tid og vi sparer penger.

Unngå kortsmell i sommer

Valutafelle, feil regionsperre, skyhøye gebyrer… Det finnes mange feller å gå i på reise. Her er tipsene som tar deg trygt gjennom ferien.

Slik unngår du kortsmell

Betal med SMS

Enkel betaling med SMS. Alt du trenger er et kontonummer og beløp.

Vennebetaling

Vanlige spørsmål om bankkort

Hvor mange bankkort kan jeg ha?

Du kan ha inntil 7 bankkort knyttet til ditt kundeforhold i Skandiabanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er uttaksgrensen på bankkort?

Ved kontantuttak i norske minibanker er beløpsgrensen i kortet på kroner 9 900,- i løpet av 4 dager.

Ved kontantuttak i utenlandske minibanker er beløpsgrensen i kortet på kroner 10 000,- i løpet av de 4 første dagene, og maksimum kroner 25 000,- i løpet av 7 dager.

Beløpsgrensen på bruk av kort ved varekjøp er inntil disponibelt beløp på konto.

NB! Uttaksbeløp kan variere i ulike minibanker og begrense beløpet du kan ta ut. En løsning kan da være å gjøre flere uttak.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt?

Du kan hente PIN-koden til kortet ditt her. 

Ha kortet foran deg og følg anvisningene. PIN-koden blir vist på skjermen.

PIN-koden kan maksimalt hentes 30 ganger. Innen en periode på 2 dager kan den hentes 5 ganger.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Bankkortet mitt er ødelagt, hvordan bestiller jeg nytt?

Hvis bankkortet ditt har sluttet å fungere kan du bestille et nytt kort her. Når du velger Bestill kort for å erstatte et ødelagt vil du ikke bli belastet for ny årsavgift. 

Dersom du velger alternativ Bestill kort til meg selv lages et helt nytt kort med ny kortavtale, og da må du betale for det. Du kan ha inntil syv bankkort. Årsavgift er 250 kroner per kort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan åpner jeg et sperret kort?

Vi kan ikke åpne et sperret kort.

Hvis du har funnet igjen et bankkort eller kredittkort som er sperret, makulerer du det ved å klippe det i biter. 

Nytt kort bestiller du i nettbanken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.