Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Sperre kort

Finner du ikke kortet ditt, bør du sperre det med en gang. Du bestiller selv nytt kort i nettbanken etter at du har sperret kortet som er mistet eller stjålet.

Snakk med oss

Sperre kort?

810 01 001

Hele døgnet


Fra utlandet:
+47 55 26 00 00

Alternativ sperretjeneste:
Visa/Nets: + 47 815 00 500

Vi anbefaler å ha to kort

Vi anbefaler å ha flere kort tilknyttet forskjellige kontoer. Slik har du alltid tilgang til pengene dine selv om du kommer i en situasjon hvor du må sperre et kort. 

Bestill ekstra kort

Vanlige spørsmål om sperring av kort

Jeg har sperret kortet mitt, hvordan bestiller jeg nytt?

Du bestiller nytt bankkort her.

Etter at du har bestilt kortet tar det omtrent en ukes tid før du mottar kortet i posten. 

Når du mottar kortet må du aktivere det i nettbanken før du tar det i bruk. Du henter også PIN-koden i nettbanken etter at kortet er aktivert.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Må jeg betale for nytt kort hvis jeg sperrer mitt gamle?

Ja, du må betale for nytt kort hvis du sperrer kortet ditt. Du vil imidlertid automatisk få refundert gjenstående årsavgift for «ubrukte» måneder på kortet som ble sperret.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg ikke kjenner igjen transaksjoner i kontoutskriften min?

Da må du ta kontakt med oss slik at vi kan forsikre oss om at kortet er sperret og eventuelt opprette en kortreklamasjonssak.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

(Publisert 13.05.14 15:30 - Oppdatert 13.05.14 15:33)