Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

Mest stilte spørsmål

Når er forfallstidspunktet for regningsbetaling?

Regninger blir alltid belastet og godskrevet konto samme dag. Det utføres ikke behandling av regningsbetaling lørdag og søndag, eller på helligdager.

Vær oppmerksom på at tidspunktene ikke er absolutte. For å være på den sikre siden bør en regning være ferdig registrert noen minutter før det tidspunktet vi starter behandlingen av forfallsregisteret.

For regninger som registreres i nettbanken etter klokken 00:25 og frem til klokken 09:30 starter vi behandlingen av regningene kl 11:00. Mottakers konto blir godskrevet etter dette klokkeslett samme formiddag.

For regninger som registreres i nettbanken etter klokken 09:30 og frem til klokken 12:00 starter vi behandlingen av regningene kl 13:30. Mottakers konto blir godskrevet samme ettermiddag.

For regninger som registreres i nettbanken etter klokken 12:00 og frem til klokken 13:50 starter vi behandlingen av regningene kl 15:30. Mottakers konto blir godskrevet fra klokken 15:30 og utover.

For regninger som blir registrert i nettbanken etter klokken 13:50 og frem til klokken 00:25 neste bankdag/hverdag, starter vi behandlingen av regningene klokken 00:25. Mottakers konto blir godskrevet fra klokken 05:30 og utover.

For regninger som blir registrert i nettbanken på en fredag etter klokken 13:50, starter vi behandlingen av regningene mandag klokken 00:25. Mottakers konto blir godskrevet mandag morgen fra klokken 05:30 og utover.

Betalinger til en mottaker som har konto i Skandiabanken vil bli godskrevet konto like etter at behandlingen av regningene er ferdig.

Vi gjør oppmerksomme på at tidspunktene er omtrentlige og variere med noen minutter.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan jeg henvende meg for å bytte bank til Skandiabanken?

I nettbanken vår er det lagt opp til at du selv kan administrere kundeforholdet ditt. Du åpner og avslutter selv kontoer, og du bestiller/ søker om de produkter og tjenester som du ønsker å ha. Ønsker du å søke om lån gjør du også dette selv i nettbanken etter at du har opprettet kundeforhold. 

Etter at du har opprettet et nytt kundeforhold hos oss kan du kontakte din tidligere bankforbindelse og be om å få overført dine innskudd til din nye konto hos oss. 

Har du fått innvilget boliglån hos oss vil vi ved utbetaling innfri lånet du har hos din tidligere bankforbindelse. 

Ønsker du hjelp eller har spørsmål til nytt kundeforhold, chat med oss når du er innlogget i nettbanken eller ring oss på telefon +47 810 01 001. Vårt kontaktsenter er åpent fra klokken 06 - 24 alle dager.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan setter jeg inn kontanter på kontoen min i Skandiabanken?

Du må sette inn pengene på en konto du har i en skrankebank eller bank i butikk. Deretter kan du overføre til kontoen din hos oss.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Noe er grønt og noe er fortsatt svart. Hvorfor?

I en overgangsperiode vil gamle og nye sider leve side-ved-side fordi vi vil lansere ny funksjonalitet med en gang det er klart, i steden for å vente til alt er klart. Vi håper du liker det du ser. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg kjenner ikke igjen innloggingssiden. Er det like sikkert?

Ja, det er like sikkert. Det er bare utseende på innloggingssiden som er endret. Teknologien og sikkerheten er den samme som i den nettbanken du har brukt til nå. Sjekk alltid at det er et grønt felt med en hengelås i adressefeltet i nettleseren når du skal logge inn.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor endret dere nettbanken?

Siden flere og flere bruker oss på nettbrett og smarttelefon må vi tilby en nettbank som er like god, uansett hvor stor eller liten skjerm du bruker. I årene som er gått siden forrige, store endring har selve banken også endret seg mye. For eksempel bruker vi andre farger nå enn tidligere. Det er derfor naturlig å endre fargene i nettbanken også.

Kundenes krav til tilgjengelighet og brukervennlighet på nett har også endret seg de siste årene, og som Norges første og ledende nettbank er vi forpliktet til å lede an i utviklingen.

Les gjerne mer om bakgrunnen for endringene og se hvordan nettbanken har utviklet seg gjennom årene.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor er skriften i nettbanken så stor?

Skriften i nettbanken tilpasser seg skjermstørrelsen din. Hvis du har stor skjerm vil også skriften bli større. Du kan sjekke innstillingene i nettleseren om du har behov for å endre skriften.

Det er viktig for oss å være en nettbank for alle, og vi er lovpålagt å følge reglene for universell utforming. Disse reglene sier blant annet hvor stor skriften skal være. Les gjerne mer om universell utforming hos Direktoratet for forvaltning og IKT (ekstern lenke).

Tekniske detaljer: På små og mellomstore skjermer er skriftstørrelsen 14 pixler, på store skjermer er den 16 pixler.  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg finner ikke igjen alt jeg brukte tidligere i nettbanken?

All informasjon og funksjon er med over i de nye sidene, men vi har flyttet på en del sider. Let derfor i menyene etter det du savner. Etter hvert kommer også en søke-funksjon.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor er fargen blitt grønn?

Grønn er fargen vår, og vi bruker den på alt fra logo til brevpapir. Derfor er det naturlig å bruke den i nettbanken også.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har problemer med innlogging. Hva gjør jeg?

Vi anbefaler at du først forsøker å finne løsningen selv i spørsmål og svar.

Hvis du ikke finner løsningen, kan du ta kontakt med oss på telefon 810 01 001 (+47 55 26 00 00 fra utlandet) eller via kontaktskjema

For å kunne gi et bedre svar på din henvendelse ber vi om at du oppgir følgende:

- Operativsystem 
- Nettleser 
- Hvor langt i innloggingsprosessen kommer du?
- Feilmeldinger? Hvor oppstår i tilfelle denne?
- Hva slags enhet benytter du (PC, mac, nettbrett, mobil) 
- Hva slags nettverk er du tilknyttet (privat, skole, jobb)?

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan jeg sende ris eller ros?

Bruk kontaktskjemaet for å sende oss tilbakemeldinger.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt?

Du kan hente PIN-koden til kortet ditt her. 

Ha kortet foran deg og følg anvisningene. PIN-koden blir vist på skjermen.

PIN-koden kan maksimalt hentes 30 ganger. Innen en periode på 2 dager kan den hentes 5 ganger.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor endrer dere ikke alt på en gang?

Det å lage helt ny nettbank er en stor og krevende oppgave. Derfor ønsker vi å gi deg tilgang til funksjonene så fort vi er ferdig med dem. I en overgangsperiode vil derfor gamle og nye sider leve side-ved-side. Vi håper du liker det du ser. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er nettbanken like sikker som den var før fornyelsen?

Ja, den nye nettbanken er bygget på den samme gode og sikre teknologien som den gamle. Det er kun utseende som er endret, i tillegg til at den nå tilpasser seg alle skjermstørrelser.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.