Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

Forsikring

Hva gjør jeg dersom jeg vil endre på bilforsikringen min tegnet gjennom Skandiabanken?

Dersom du ønsker å endre bilforsikringen din som du har tegnet gjennom oss, må du sende en e-post til: skandiabanken@if.no 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Blir bonusen min redusert på min bilforsikring uansett skade?

Du mister ikke bonus på din bilforsikring ved skade som skyldes brann, tyveri, redning eller ved glass-skade.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg velge hvor ofte jeg vil betale bilforsikringen min?

Du kan velge mellom årlig og månedlig betaling. Dersom du ønsker månedlig betaling må du opprette AvtaleGiro og/eller eFaktura i nettbanken. Du mottar først en faktura fra If på årspremien, men kan ta kontakt med If for å få kontonummer og KID før denne sendes ut dersom du ønsker det, for deretter å opprette AvtaleGiro eller eFaktura. E-post: skandiabanken@if.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har lagt inn søknad, men ønsker nå å slette den, hva gjør jeg?

Fram til du har signert og sendt inn lånedokumentene, er billånssøknaden helt uforpliktende, og her kan du slette denBestilling av forsikring blir slettet samtidig. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva avgjør prisen på bilforsikringen min?

Det er en rekke faktorer som bestemmer premien på bilforsikring, blant annet:

- Alder på bileier og alder på andre brukere av bilen
- Bilmerke og motorstørrelse
- Bonus
- Egenandel, kjørelengde og geografisk distrikt
- Totalkunderabatt

Du vil se hvilken pris du får på din forsikring når du legger inn søknad i nettbanken

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har fått skade på bilen, hva gjør jeg?

Dersom du skal melde en skade, kontakter du If hele døgnet på telefon 02400. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bytte bonus mellom to eller flere biler?

Dersom du har to biler med ulik bonus forsikret, kan du bytte bonus mellom disse for å få best pris sammenlagt. Generelt vil det lønne seg å ha høyest bonus på den dyreste bilen.

Begge forsikringene må ikke være i samme forsikringsselskap.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg arve eller få overført bonus fra andre?

Du kan overføre bonus fra ektefelle, samboer og registrert partner. Ved samlivsbrudd vil det være mulig å få overført bonusen innen ett år etter samlivsbrudd.

Du kan ikke arve eller få overført bonus fra foreldre eller barn.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ta med bonus jeg har fått fra et annet forsikringsselskap?

Ja, du kan ta med deg bonusen din fra tidligere forsikringsselskap når du kjøper ny bil. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Får jeg bonus av å kjøre skadefritt med firmabil?

En kunde som har kjørt bil daglig i ett firma som ikke har hatt skader, vil kunne få inntil 50 % bonus (avhengig av antall skadefrie år i firmaet, men maks 50 %). Forutsatt at dette kan dokumenteres av arbeidsgiver og forsikringsselskap.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg få forsikring gjennom dere selv om jeg ikke søker billån nå?

Ja, hvis du allerede har billån i Skandiabanken, kan du fremdeles få forsikring gjennom oss. Du kan se tilbud om forsikring her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tilbyr dere bilforsikring?

Ja, vi tilbyr bilforsikring. I søknadsveiviseren for billån kan du velge mellom tre ulike forsikringer: Kasko uten leiebil, Kasko eller Super. Alle tre dekker skade på andres og egen bil, uansett hvem som har skylden, veihjelp i hele Europa, bagasjeforsikring inntil 5000 kroner, tyveri, brann og glasskader i tillegg til personskade, ansvar og rettshjelp. I Kasko uten leiebil er glass og redningsegenandelen lik valgt kaskoegenandel. 

Velger du Kasko får du i tillegg leiebil i inntil 10 dager og dekning ved feilfylling av drivstoff. Den beste dekningen får du ved å velge Super. Den gir ekstra erstatning både ved totalhavari og skade på motor og gir og gir leiebil i en ubegrenset periode. Har du helt ny bil, eller en nyere bil med høy verdi, anbefales Super.

Dersom du har billån hos oss i dag og ønsker bilforsikring, kan du bare ta kontakt og vi vil hjelpe deg. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Når gjelder reiseforsikringen tilknyttet kredittkortet?

Reiseforsikringen som automatisk følger med Skandiabankens kredittkort trer som regel i kraft når minst 50 % av reisen/oppholdet/transporten er kjøpt og betalt med kredittkortet.

Mer om reiseforsikringen her.

For mer informasjon kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan får jeg forsikringsbevis?

Forsikringsbeviset for reiseforsikringen kan skrives ut fra nettbanken. Du finner beviset her.

Dersom du har spørsmål om forsikringen kan du ta kontakt med Codan
skandiabanken@codanforsikring.no, eller telefon +47 67 22 46 90

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket selskap leverer Skandiabankens reiseforsikring?

Codan Forsikring leverer reiseforsikringen som er tilknyttet Skandiabankens kredittkort.

Codan Forsikring har konsesjon fra det danske finanstilsynet til å drive forsikringsvirksomhet. Konsesjonen er registrert hos Finanstilsynet i Norge.

Ønsker du ytterligere informasjon om Codan kan du lese mer på deres hjemmeside. 

Dersom du har spørsmål om forsikringen kan du ta kontakt med Codan
skandiabanken@codanforsikring.no, eller telefon +47 67 22 46 90

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg selv velge hvor ofte jeg vil betale regningene på min forsikring?

Har du forsikringer kjøpt gjennom Skandiabanken kan du selv velge å betale månedlig, halvårlig eller årlig.

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg opprettholde samme forsikringssum hele tiden?

Du kan ikke opprette samme forsikringssum hele tiden. Forsikringspremien vil holde seg på det samme, mens forsikringssummen reduseres årlig. Dersom du ønsker det kan du øke forsikringssummen underveis ved å kontakte forsikringsselskapet. Øker du forsikringssummen vil forsikringspremien også øke. Du må også levere en ny helseerklæring.

Ønsker du å øke forsikringssummen - kontakt Protector Forsikring AS
kontakt@protectorforsikring.no, telefon 24 13 17 00

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg endre barneforsikring kjøpt i Skandiabanken?

Du kan dessverre ikke gjøre endringer i barneforsikringen selv.

Dersom du ønsker å gjøre endringer på konto for belastning, dato og trekkintervall, må du ta kontakt med oss.

Dersom du ønsker å gjøre endringer på selve barneforsikringen ta kontakt med Protector Forsikring ASA kontakt@protectorforsikring.no; telefon 24 13 18 00 / 24 13 17 00

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan avslutter jeg barneforsikringen?

Barneforsikringen gjelder inntil du selv sier den opp. Du kan si opp under Mine forsikringer. Dekningen varer ut kalendermåneden. Eventuelt for mye innbetalt premie blir tilbakebetalt.

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg opplysninger om forskringene mine?

Opplysninger om betalingsdetaljer, forsikringsdetaljer og forsikringsbevis finner du under Mine forsikringer.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem kontakter jeg når jeg har spørsmål om forsikringene mine?

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kort er reiseforsikringen tilknyttet?

Skandiabanken sin reiseforsikring er kun tilknyttet kredittkortet (kort med svart farge).

Dersom du kun har bankkort har du ikke reiseforsikring hos oss.

Har du spørsmål om reiseforsikringen?
Kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Er du kunde mellom 15-18 år, kan du dessverre ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan får jeg reiseforsikring på kredittkortet?

Har du kredittkort i Skandiabanken har du automatisk reiseforsikring på kortet. Du trenger ikke melde fra til oss at du ønsker reiseforsikring.

Vi anbefaler at du setter deg godt inn i forsikringsvilkårene som du finner i nettbanken slik at du vet hvilke vilkår du må oppfylle for at reiseforsikringen skal være gyldig.

Er du kunde mellom 15-18 år, kan du dessverre ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skal jeg passe på når jeg er ute og reiser?

Vi har følgende føre-var råd til kortkunder som skal ut å reise:

PIN-KODE
- Ikke skriv ned PIN-koden, lær den utenat.
- Ikke legg PIN-koden inn på mobiltelefonen.

MINIBANK 
- Ikke la fremmede hjelpe deg med uttak.
- Prøv å begrense antall uttak i minibanken, gjør heller noen store uttak enn mange små.
- Sperr kortet hvis det blir slukt.

TYVERI/ SVINDEL 
- Oppbevar aldri kortet på en måte som gir lommetyver fri adgang.
- Legg aldri fra deg kortet slik at fremmede kan få tak i det. 
- Ikke legg fra deg kortet i baren. 
- Kontroller alle Visa-regninger i forhold til sum og valuta før du signerer. 

SPERRING AV KORT 
- Ha alltid et nummer til sperretjeneste tilgjengelig, i tilfelle uhellet oppstår og du må sperre kortet ditt: 
Teller Norge 815 00 500
Skandiabanken (+47) 810 01 001

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva omfatter reiseforsikringen?

Reiseforsikringen tilknyttet Skandiabankens kredittkort omfatter 
Avbestilling
Forsinkelse
Reiseansvar
Reisesyke og hjemtransport
Reiseulykke
Reisegods

Vi anbefaler at du setter deg godt inn i forsikringsvilkårene.

Har du spørsmål om reiseforsikringen?
Kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg dersom jeg får bruk for reiseforsikringen?

Dersom du får bruk for reiseforsikringen må du alltid kontakte Codan som er leverandør av forsikringen.

Ha nødvendige opplysninger som navn, kortummer og annen relevant informasjon klar når du ringer. 

Kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no
Skandiabanken kan ikke behandle din skademelding eller uttale seg om din saksgang.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem er dekket av reiseforsikringen i Skandiabankens kredittkort?

Reiseforsikringen i Skandiabankens kredittkort kan gjelde for både husstanden eller for medreisende.

Du finner konkret informasjon om hvem forsikringen gjelder for i forsikringsvilkårene

Har du spørsmål om reiseforsikringen?
Kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg betale forsikring med AvtaleGiro?

Du kan ikke betale forsikringer kjøpt gjennom Skandiabanken med AvtaleGiro.

Kontoen din blir belastet direkte på avtalt tidspunkt. Det vil si det tidspunktet du bestemte da du kjøpte forsikringen.

Du kan selvsagt opprette AvtaleGiroer med andre forsikringsselskaper.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan betaler jeg forsikringspremien?

Du betaler forsikringen med fast trekk fra kontoen din i Skandiabanken. Du kan velge mellom månedlige, halvårlige eller årlige trekk. Du velger selv hvilke konto som skal belastes.

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før den 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner dine forsikringsbevis eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan avslutter jeg livsforsikringen?

Forsikringen gjelder inntil du selv sier den opp. Dersom du ønsker å avslutte forsikringsavtalen sender du en e-post til oss: bankdrift@skandiabanken.no. Skriv "Forsikring" i emnefeltet.

Dekningen gjelder ut kalendermåneden, og eventuelle restbeløp blir tilbakeført.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller tlf.: 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lenge gjelder barneforsikringen jeg har i Skandiabanken?

Barneforsikringen gjelder til den blir sagt opp, eller inntil fylte 26 år.

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva dekker barneforsikring gjennom Skandiabanken?

Skandiabanken tilbød nytegning av to barneforsikringer inntil 04.12.2012; Barneforsikring standard og Barnets beste. Begge forsikringer gir følgende utbetalinger  
1) Inntil 1.650.000 ved livsvarig medisinsk invaliditet -erstatning i forhold til invaliditetsgrad.
2) Inntil kr.65.000 i behandlingsutgifter ved ulykke.
3) Kr. 65.000 ved død ved ulykke/sykdom.
4) Inntil kr.350.- pr dag ved sykehusopphold (etter 14 dager, maks 365 dager).
5) Inntil kr.200.000 i ombyggingsstønad ved ulykke/sykdom.
6) Inntil kr.130.000 pr år i inntil 5 år til dekning av merutgifter ved langvarig pleie ved ulykke/sykdom.

Barnets Beste har en tilleggsdekning ved kritisk sykdom på 300.000 kroner dersom barnet rammes av kreft, leddgikt, diabetes, multippel sklerose eller cystisk fibrose.

Kontakt Protector Forsikring ASA for detaljer i forsikringsvilkårene:
kontakt@protectorforsikring.no; telefon 24 13 18 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Gjelder bilforsikringen dekkskader?

Kasko dekker skader på dekk, men i praksis vil egenandelen og bonustap ofte være høyere enn kostnaden på nye dekk. Derfor er det ikke lønnsomt å ta slike skader på bilforsikringen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har ikke registreringsnummeret på bilen enda, hvordan får jeg tilbud om bilforsikring?

Hvis du ikke har registreringsnummeret på bilen når du søker om bilforsikring, vil du ikke få pris på bilforsikring i veiviseren. Ønsker du tilbud merker du av for det i billånsveiviseren og If vil ta kontakt med deg.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skjer med forsikringen etter at billånet er innfridd?

Du beholder forsikringsavtalen selv etter at billånet er innfridd til du selv sier opp forsikringsavtalen. Ta kontakt med If på e-post: skandiabanken@if.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har søkt om finansieringsbevis, men hvorfor får jeg ikke tilbud om forsikring?

Du får ikke tilbud om bilforsikring ved å søke om et generelt finansieringsbevis.
Når du vet hvilke bil du skal kjøpe, vil du få et eget valg om forsikring i søknadsveiviseren for billån (den reelle søknaden).  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skjer om jeg søker billån uten å kjøpe forsikring?

For å få billån i Skandiabanken må du ha forsikring på bilen med kasko der Skandiabanken har 3.mannsinteresse i bilen. Dersom du ikke ønsker forsikring gjennom oss må du kontakte ditt forsikringsselskap og tegne forsikring før du kan overta bilen og få billånet utbetalt. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken forsikring skal jeg velge?

Du kan velge mellom tre ulike forsikringer: Kasko uten leiebil, Kasko eller Super. Alle tre dekker skade på andres og egen bil, uansett hvem som har skylden, veihjelp i hele Europa, bagasjeforsikring inntil 5000 kroner, tyveri, brann og glasskader i tillegg til personskade, ansvar og rettshjelp. I Kasko uten leiebil er glass og redningsegenandelen lik valgt kaskoegenandel. 

Velger du Kasko får du i tillegg leiebil i inntil 10 dager og dekning ved feilfylling av drivstoff. Den beste dekningen får du ved å velge Super. Den gir ekstra erstatning både ved totalhavari og skade på motor og gir og gir leiebil i en ubegrenset periode. Har du helt ny bil, eller en nyere bil med høy verdi, anbefales Super.

 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva får jeg i bonus hvis jeg kjøper bil nr. to?

Dersom du kjøper en ny bil i tillegg til den bilen du allerede har vil du få samme bonus på den nye bilen. 

Eksempel: Har du en bil med 40 prosent bonus i dag, og kjøper en bil i tillegg til den gamle vil du få 40 prosent bonus også på den nye. Har du 75 prosent bonus på den bilen du har i dag vil du få 75 prosent bonus på den nye bilen. 

Merk at det er kun prosenten som "kopieres", ikke antall år. Hvis du har 75 prosent på tredje året, så starter du på første år 75 prosent bonus på den andre bilen.

Om du har to eller flere biler fra før, er det den bilen med lavest bonus som blir brukt som grunnlag for den nye bilen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg overføre bonusen jeg har til andre?

Du kan overføre bonus til ektefelle, samboer og registrert partner.

Du kan ikke overføre bonus til foreldre og/eller barn.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg miste bonusen min dersom jeg ikke har bil i en periode?

Er du uten bil i tre år mister du den bonusen du har opparbeidet deg.​

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg hvis jeg har lagt inn feil bonus i søknaden?

Dersom du har lagt inn feil bonus i bestillingen din i søknadsveiviseren, må du sende e-post til skandiabanken@if.no

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg vet ikke hvilken bonus jeg har, hva gjør jeg?

Har du ikke har hatt bilforsikring tidligere, starter du med 40 % bonus. Har du bilforsikring i dag, tar du med deg samme bonusen til ny bil. Ta kontakt med forsikringsselskapet du har i dag om du er usikker på hvor høy bonus du har.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det forsikring tilknyttet kredittkortet?

Ja, alle som har kredittkort hos oss har også reiseforsikring i kortet. Forsikringen koster ikke noe ekstra og du trenger heller ikke å melde fra om at du ønsker forsikringen.

Du finner mer informasjon om reiseforsikring her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tilbyr Skandiabanken forsikring?

Nei, vi tilbyr dessverre verken barneforsikring, innboforsikring eller livsforsikring.

Vi har reiseforsikring inkludert i kredittkortet. Reiseforsikringen i Skandiabankens kredittkort kan gjelde for både husstanden og/eller for medreisende.

Du finner informasjon om hvem forsikringen gjelder for i forsikringsvilkårene

Har du spørsmål om reiseforsikringen?
Kontakt Codan Forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Skandiabanken tilbyr forsikring i samarbeid med Protector Forsikring AS til deg som opprettet dette før 04.12.2012. Dersom du har spørsmål om hvordan du finner forsikringsvilkårene, eller spørsmål om betaling av forsikringen, kan du kontakte våre investeringsrådgivere.

Spørsmål vedrørende eksisterende forsikring, melding om dødsfall eller krav om erstatning ved uførhet rettes direkte til Protector Forsikring AS på kontakt@protectorforsikring.no , eller telefon 24 13 17 00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tilbyr Skandiabanken reiseforsikring?

Alle som har kredittkort i Skandiabanken har automatisk reiseforsikring i kortet. Forsikringen koster ikke noe ekstra og du trenger heller ikke å melde fra om at du ønsker forsikringen.

Du finner mer informasjon om reiseforsikringen og vilkårene for denne på siden for Kredittkort i nettbanken.

Har du spørsmål om reiseforsikringen?
Kontakt Codan forsikring tlf.: 67 22 46 90, skandiabanken@codanforsikring.no

Er du kunde mellom 15-18 år, kan du dessverre ikke bestille kredittkort og derfor heller ikke tilang til reiseforsikring. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.