Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

Kort

Hvordan sletter jeg verdier på Min Balanse?

For å slette de verdiene du selv har lagt inn i Min balanse så velger du Legg til/endre lenken på siden. Deretter Slette knappen som står bak den aktuelle posten.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppdateres verdiene i Min Balanse?

Tallene som er hentet direkte fra engasjementet ditt i Skandiabanken oppdateres fortløpende. Beløp som du selv har lagt inn i Min balanse må du selv oppdatere når det skjer endringer.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster det å bruke kort i utlandet?

Ved bruk av kort i utlandet eller ved uttak av valuta, blir beløpet omregnet til norske kroner. Omregningskursen som benyttes er den kursen VISA oppnår hos sine bankforbindelser, pluss en omregningsavgift (kurspåslag) på 1,75 % av det vekslede beløpet. Skandiabanken tar ikke et eget gebyr for bruk av kortet i utlandet eller ved uttak av valuta. Det kan være at brukerstedet/minibanken legger på et gebyr. Renten for kredittkort beregnes fra uttaksdato i minibank eller hvis du overfører fra din kredittkortkonto.  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Må jeg skrive inn en dato i regionsperrekalenderen?

Ja, du må skrive inn eller velge en dato fra kalenderen for regionsperre. Du velger fritt en dato for når regionsperren automatisk settes tilbake. Du endrer regionsperre her. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Fungerer regionsperre også for netthandel?

Regionsperre gjelder ikke ved netthandel. Kun ved fysisk bruk i terminal. Du kan sperre for netthandel når du er innlogget i nettbanken under menyvalget Kort - Netthandel

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor endrer jeg regionsperre på kortene mine?

Du kan endre regionsperre på kortet ditt her.

Du haker av for de regionene du ønsker at kortet skal være gyldig. Du velger en dato for hvor lenge du ønsker at denne regionen skal være åpen. Du kan velge minimum en dag og så lenge du vil. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har kort på min ektefelle eller samboers kundeforhold, hvem setter regionsperre?

Det er personen som har opprettet kortet på sitt kundeforhold som må sette regionsperre

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er regionsperre det samme som å sperre et kort?

Regionsperre er ikke det samme som å sperre kortet. Dersom kortet ditt er mistet, stjålet eller misbrukt er det viktig at du sperrer kortet straks du oppdager det. 

Du kan sperre kortet ved å kontakte
oss på + 47 810 01 001 eller + 47 55 26 00 00.

Du kan også kontakte Nets: + 47 815 00 500

Eller Visa International + 1 410 581 3836 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har sperret kortet mitt, hvordan bestiller jeg nytt?

Du bestiller nytt bankkort her.

Etter at du har bestilt kortet tar det omtrent en ukes tid før du mottar kortet i posten. 

Når du mottar kortet må du aktivere det i nettbanken før du tar det i bruk. Du henter også PIN-koden i nettbanken etter at kortet er aktivert.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det sikkert med kontaktløst ungdomskort?

Kontaktløs betaling følger internasjonale standarder. Maks beløp per handel er 200 kroner. For beløp over 200 kroner må du fortsatt bruke chip og PIN-kode. Ved jevne mellomrom blir du spurt om å bruke PIN-koden for å bekrefte at du er riktig eier av kortet. Ungdomskortet er også knyttet til foreldrenes kundeforhold i Skandiabanken. Dette gjør at foreldrene har full kontroll på pengene og kortbruken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er forskjellen på vanlig kort og kontaktløst kort?

Om du har et kontaktløst kort holder du kortet foran terminalen til du hører et pip og betalingen er dermed gjennomført. Om beløpet er over 200 kroner taster du inn PIN-kode for å bekrefte betalingen. Du kan også velge å bruke kortet på vanlig måte med å sette det inn i terminalen og bruke PIN-kode. Kontaktløs funksjonen er en tilleggstjeneste som gjør betalingen enklere for deg.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg PIN-koden til ungdomskortet?

Du kan hente PIN-koden til kortet din her.

Ha kortet ditt foran deg og følg veiledningen på skjermen. PIN-koden blir ikke sendt i posten.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er beløpsgrensen for ungdomskort?

Beløpsgrense ved varekjøp i inn- og utland er inntil 5 000 kroner per transaksjon og inntil 10 000 kroner i samlet bruk i løpet av 3 dager.

Uttaksgrense i minibank i inn- og utland er inntil 5 000 kroner i løpet av 3 dager. Kortet kan brukes i kortterminal på det resterende beløpet inntil grensen på 10 000 kroner. 

For kontaktløst kort gjelder følgende: Maks beløp per handel er 200 kroner. For beløp over 200 kroner må du fortsatt bruke chip og PIN-kode. Ved jevne mellomrom blir du spurt om å bruke PIN-koden for å bekrefte at du er riktig eier av kortet. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er beløpsgrensen for bruk av bankkortet mitt i Norge?

I minibank er beløpsgrensen 9.900 kroner per 4 rullerende virkedager.

Ved varekjøp (terminal) kan du bruke kortet inntil det disponible beløpet på kontoen din.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken kurs benyttes på transaksjoner som må omregnes til norske kroner?

Visa forhandler seg daglig frem til valutakurser. Når Visatransaksjonen belastes kontoen din benyttes alltid dagens valutakurs.

Beløpet som ble reservert da du brukte kortet kan derfor avvike fra det beløpet som blir bokført.

I tillegg til kommer det et valutapåslag på 1,75 %

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster det å bruke bankkortet?

Årsomkostningene er 250 kroner per kort, enten du har aktivert kortet eller ikke. Belastning skjer i slutten av måneden. Kortet er gebyrfritt i bruk. 

Valutakurser som blir benyttet ved bruk i utlandet er basert på markedskurs (interbank rate), som Visa forhandler seg frem til. I tillegg kommer et valutapåslag på 1,75 % ved bruk av Visa-kortet i utlandet. Valutakursen blir alltid satt den dagen beløpet blir bokført konto. Vi anbefaler at du velger lokal valuta ved uttak i minibank utlandet. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg hvis jeg har bestilt bankkort på feil konto?

Bestillingen kan annulleres samme dag som den er foretatt. Kontakt oss umiddelbart for å få bestillingen kansellert. 

Vennligst ta kontakt med oss på chat, telefon 810 01 001 eller via kontaktskjema når du er innlogget. Vi er åpen alle dager fra 06:00 - 24:00

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan jeg se om bankkort-bestillingen er registrert?

Når du har bestilt et bankkort får du en e-post med bekreftelse på at bestillingen er i orden. Du kan også sjekke bestillingen under Mine kort. Dersom avtalen ikke er registrert her, vennligst prøv på nytt.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kortet mitt fungerer ikke, kan det ha blitt avmagnetisert?

Hvis kortet ditt ikke lenger fungerer, kan det ha blitt avmagnetisert.

 Vi ber deg være oppmerksom på følgende ting og steder som kan skade kortet: 

  • kortet har vært for nær en mobiltelefon
  • Kortet kan ha vært i mobilomslag som faktisk avmagnetiserer kortet (magnetisme i omslaget)
  • kortet har vært for nær elektroniske ting; TV, (bil)stereo, høytalere, dvd eller microbølgeovn
  • kortet har vært for nær magnetfelt i beltespenne, veskelås, lommeboklås, ulike knapper på jakke/kåpe eller fjernkontroll til garasjeåpner

Andre ting og steder som kan avmagnetisere kortet er:

  • Sikkerhetsportal på flyplass, museum, ambassade.
  • I kassen hvor ekspeditøren tar bort klesalarm

    Du får melding om "Ugyldig kort" i minibank/terminal hvis kortet er avmagnetisert. Hvis kortet ditt har blitt avmagnetisert må du erstatte kortet i nettbanken, dette er kostnadsfritt og du beholder samme PIN-kode. 
Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tilbyr Skandiabanken kort med bilde?

Vi tilbyr kun kort uten bilde.

Våre kort tilfredsstiller alle våre krav til sikkerhet, og dekker alle behov knyttet til banktjenesten vår. 

Å tilby kort med bilde vil være svært ressurskrevende for oss, og for å opprettholde gebyrfriheten har vi derfor valgt å ikke tilby kort med bilde.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når kortet mitt er slukt i en minibank eller indratt av et brukersted?

Dersom kredittkortet eller bankkortet ditt blir slukt i minibank eller inndratt av et brukersted må du umiddelbart sperre kortet ved å ringe:

- Teller på nummer: +47 815 00 500. Døgnåpen linje.
- Skandiabanken på nummer 810 01 001. Åpent 06:00 - 24:00.

Nytt kort bestilles i nettbanken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sperrer jeg kortet mitt?

For å sperre kredittkort eller bankkort må du ringe:

- Teller på nummer: +47 815 00 500. Døgnåpen linje.
- Skandiabanken på nummer: +47 810 01 001. Åpent 06:00-24:00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg hvis jeg har tapt kortet mitt?

Sperr kortet umiddelbart ved å ringe:
- Teller på nummer: +47 815 00 500. Døgnåpen linje.
- Skandiabanken på nummer: +47 810 01 001. Åpent 06:00 - 24:00

Kontrollere konto så snart du kan, og meld fra til oss ved ukjente belastninger.
Bestill deretter nytt kort i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg dersom kortet mitt har blitt misbrukt etter at jeg har sperret det?

Dersom du har sperret et bankkort eller kredittkort og oppdager misbruk på konto kan du kontakte oss via Kontaktskjema, på chat eller ringe 810 01 001.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva betyr det at kortet mitt har utløpsdato 02/18?

Utløpsdato 02/18 betyr at kortet er gyldig til og med (ut hele måneden) februar 2018.
Utløpsdato på kortet leses mmåå (måned-måned-år-år).

Gyldighetstiden for bankkort og kredittkort i Skandiabanken er 3 år.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Vil kortet mitt bli automatisk fornyet?

Kortet ditt blir automatisk fornyet måneden før ditt nåværende kort utløper. Kortet er gyldig til og med siste dag i utløpsmåneden som er preget på kortet ditt. For eksempel 02/18 vil være gyldig til og med 28.02.2018. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Når må jeg begynne å betale renter for kortbruken?

Varekjøp med kredittkortet utført i perioden fra den 1. til den siste datoen i måneden er rentefritt til og med den 20. i neste måned. Det vil si at det er opptil 50 dagers rentefrihet på varekjøp utført med kredittkort.

Velger du å betale inn skyldig beløp ved forfallsdato den 20, og kun har brukt kredittkortet til varekjøp og ikke overført fra kredittkortkonto, blir det ikke beregnet renter for beløpet. 

Dersom du ikke betaler inn skyldig beløp den 20., påløper renter fra og med den 21. for det resterende utestående.

Ved kontantuttak i minibank og overføring fra kredittkortkonto, betales rente for uttaksbeløpet fra uttaksdato. Varekjøp på Posten anses av Posten som et kontantuttak og renter vil dermed belastes fra kjøpsdato.

Du kan også bli belastet for en dags rente i tilfeller hvor du ovefører tilbake et opptrukket beløp samme dag. Årsaken til det er fordi vi ikke kan gi noen garantier i hvilke rekkefølge transaksjoner blir bokført på samme dag. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det sikkert å bruke kortet som betalingsmiddel på internett?

Internasjonale kort, som Visa, er den enkleste, tryggeste og mest effektiv betalingsmåten på internett. Tar du noen forholdsregler og utviser nettvett, er det trygt å handle på nettet.

Legg bare igjen kortnummer på nettbutikkens sikre betalingsside. Som regel starter adressen til slike sider med https i stedet for http. Oppbevar kredittkortet ditt som et verdipapir. Bruk kredittkortet i butikker du kjenner eller som virker seriøse.

Det er en god regel å skrive ut bekreftelsen på en handel. Ta vare på denne informasjonen for kontroll mot din kontoutskrift.

Les avtaler og vilkår som gjelder for nettbutikken, og sjekk at totalbeløpet inkluderer alle kostnader, som for eksempel frakt.

Ta umiddelbart kontakt med Skandiabanken dersom du finner uregelmessigheter belastninger på din kredittkortkonto.

Skandiabankens kredittkort er sperret for spill på internett. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan fungerer sikker netthandel?

Sikker netthandel skal gjøre det tryggere for deg å handle på nett.

I sikker netthandel inngår en løsning som bidrar til å forhindre uautentisert bruk av Visakortet ditt. "Verified by VISA" som løsningen heter, gjør at ditt kort og nettbutikken du handler i,  blir autentisert ovenfor hverandre når du skal utføre en handel.

I tillegg kan du manuelt stenge eller åpne Visakortet ditt for netthandel i nettbanken. Sperre netthandel kan du gjøre her. Endringene trår i kraft umiddelbart etter at du har stengt eller åpnet kortet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det mulig å endre PIN-koden til kortet mitt?

Det er ikke mulig å endre PIN-kode på kortet ditt.

Har du glemt koden din finner du den her.  Ha kortet ditt foran deg og følg anvisningen. Koden vises direkte på skjermen. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Bankkortet mitt er ødelagt, hvordan bestiller jeg nytt?

Hvis bankkortet ditt har sluttet å fungere kan du bestille et nytt kort her. Når du velger Erstatt ødelagt kort vil du ikke bli belastet for ny årsavgift. 

Dersom du velger alternativ Bestill kort til meg selv lages et helt nytt kort med ny kortavtale, og da må du betale for det. Årsavgift er 250 kroner per kort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er uttaksgrensen på bankkort?

Ved kontantuttak i norske minibanker er beløpsgrensen i kortet på kroner 9 900,- i løpet av 4 dager.

Ved kontantuttak i utenlandske minibanker er beløpsgrensen i kortet på kroner 10 000,- i løpet av de 4 første dagene, og maksimum kroner 25 000,- i løpet av 7 dager.

Beløpsgrensen på bruk av kort ved varekjøp er inntil disponibelt beløp på konto.

NB! Uttaksbeløp kan variere i ulike minibanker og begrense beløpet du kan ta ut. En løsning kan da være å gjøre flere uttak.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sletter jeg kredittkortet mitt?

Er kortet mistet eller stjålet, kontakt oss umiddelbart på telefonnummer +47 810 01 001 (06:00 - 24:00), alternativt Teller på nummer: +47 815 00 500, døgnåpen linje.

Kredittkort som du ikke lenger ønsker å bruke, sletter du selv under Mine kort.

Makuler slettet kort ved å klippe det i biter.

Det er ikke mulig å slette et kredittkort som er sperret. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er beløpsgrensen for bruk av kredittkortet mitt?

Ved varekjøp kan du handle for disponibelt beløp på kredittkortkonto, maksimum kredittgrense i kortet.

For kontantuttak i Norge og innenfor EU er uttaksgrensene:

  • Per uttak 10 000 NOK 
  • Per dag 10 000 NOK 
  • Per 7 dager 25 000 NOK 

For kontantuttak i utlandet utenfor EU er uttaksgrensene i minibanker:

  • Per uttak motverdien av 10 000 NOK 
  • Per dag motverdien av 10 000 NOK 
  • Per 7 dager motverdien av 25 000 NOK

Uttaksgrensen i minibanker varierer og kan påvirke størrelsen på beløpet du får ta ut per uttak. Løsningen er å utføre flere kontantuttak. 

Uttaksgrensen kan ikke endres.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Gebyr ved bruk av kredittkort i Danmark

Ved bruk av ditt kredittkort i Danmark kan det påløpe et gebyr som brukerstedet legger inn i summen på det du skal betale. Dette gjelder uansett hvilken bank du har kort tilknyttet. Bakgrunnen for dette er at Danmark er det eneste landet som har en såkalt «splittmodel», som tillater gebyr for kredittkort men ikke for debetkort. 

Det er opp til butikken selv om de legger til gebyr på kredittkort, eller om det skal være gratis for kortholder. Gebyret skal ikke overstige utgiften som butikken har til kortutstederen. 

Gebyret for internasjonale kredittkort i Danmark, inkludert norske kredittkort, ligger på 2,5 til 3 prosent. Vi har dessverre ikke mulighet for å se hvor mye gebyr som er lagt til summen på varen du har kjøpt, da de legger gebyret på summen når du betaler. Dette skal fremkomme på kvitteringen du mottar fra brukerstedet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan jeg bruke kredittkortet mitt?

Skandiabankens kredittkort har ikke bank accept og kan derfor kun brukes på steder som aksepterer Visa. Betalingsterminaler som er merket med Visa aksepterer Visa kredittkort.

I utlandet kan du bruke kredittkortet stort sett over alt. Kortet benyttes sammen med PIN-koden din som du henter i nettbanken. 

På Visa.no kan du søke på minibanker over hele verden, helt ned til gatenivå i den byen du skal til.

Kredittkortet er sperret for spill på internett. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg annullere en kredittkortsøknad som jeg nettopp har gjennomført?

Dersom du sletter kredittkortet straks etter at du har mottatt det, blir du ikke belastet for årsomkostninger.

Kortet må aktiveres før det slettes. Ha kortet foran deg og følg veiledningen på skjermen. Deretter sletter du kortet. Makuler kortet ved å klippe det i biter

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan søker jeg om kredittkort?

Du kan søke om kredittkort her

Du vil få svar på hvor mye kreditt vi kan tilby deg med en gang, og du mottar kortet innen en uke. Kortet blir sendt til folkeregistrert adresse.

Når du mottar kortet må du aktivere det i nettbanken før du tar det i bruk. Du henter også PIN-koden i nettbanken etter at kortet er aktivert.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke krav må jeg oppfylle for å få kredittkort?

Søknad om kredittkort behandles fortløpende, og du får umiddelbart svar etter å ha fullført søknadsveiviseren i nettbanken. 

Dersom du ikke oppfyller minimumskravet vil søknaden bli avslått.  

Vi vurderer og tilpasser kontinuerlig betingelsene våre, og søknader som i
dag blir avslått kan senere bli innvilget.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg mer informasjon om trasnaksjonene som ligger under Siste 30 dager?

For å få flere detaljer på transaksjonene i kontoutskriften, må du velge ønsket måned under Vis periode. Her vil du kun se bokførte transaksjoner. Reservasjonene vil vises når de er bokførte.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mange ungdomskort kan jeg bestille tilknyttet mitt kundeforhold?

Det finnes ingen begrensninger for antall kort du kan bestille, men inntil 10 kort per konto. Vi anbefaler alltid at det åpnes en egen konto som ungdomskortet knyttes til. Du kan opprette en ny konto her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mange bankkort kan jeg ha?

Det er ingen begrensninger på hvor mange kort du kan ha tilknyttet kundeforholdet ditt hos oss, men inntil 10 kort per konto. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det mulig å bestille flere bankkort på samme konto?

Du kan ha inntil 10 kort knyttet til samme konto. Du kan selv velge hvilke kontoer du ønsker å ha kortene på og om kortene skal utstedes til deg selv eller til annen person.

I tillegg til bankkort kan du ha kredittkort til deg selv og/eller annen person.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster det å bruke kredittkortet mitt?

Kredittkortet kan brukes både i Norge og i utlandet og er gebyrfritt i bruk.
Årsavgiften er 50 kroner per kort. Ved bruk i utlandet kommer det et valutapåslag på 1,75 %.

Ved kontantuttak i minibank og overføring fra kredittkortkonto, betales rente for uttaksbeløpet fra uttaksdato.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan fungerer tilbakebetaling på kredittkort?

Du blir fakturert for hele utestående saldo per den første i hver måned. Skyldig beløp blir automatisk trukket fra den kontoen du har valgt som belastningskonto. Du må betale 3 % av skyldig beløp, likevel ikke mindre enn 400 kroner. Dersom du endrer til å betale minstebeløpet, blir det selvsagt beregnet renter.

Ønsker du å betale et større beløp kan du enten endre beløpet når fakturaen vises i forfallsregisteret, eller du kan foreta en overførsel til kredittkortkontoen din. Du kan når som helst overføre fra brukskontoen din til kredittkortkonto.

Forfallsdatoen den 20. i måneden kan ikke endres. Dersom du har overført til kredittkortkontoen før den 20. blir fakturabeløpet redusert tilsvarende.

I praksis vil det si at dersom du har valgt å betale minimumsbeløpet, men selv overfører hele minimumsbeløpet eller mer til kredittkortkontoen tidligere enn den 19., klokken 22:00, vil det ikke bli produsert faktura med forfall den 20.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg søke på transaksjoner i kontoutskriften?

Ja, i kontoutskriften kan du søke etter enkelttransaksjoner ved å velge Flere valg

Om du ønsker å søke over en lengre periode enn en måned, velger du Egendefinert under Vis periode. Du kan søke på opptil ett år av gangen. 

Hvis du leter etter en spesiell transaksjon kan du søke på tekst fra kontoutskriften, eller velge mottaker du har betalt til eller mottatt fra.

 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor langt tilbake i tid kan jeg se transaksjonene mine?

I kontoutskriften får du tilgang til transaksjoner 11 år tilbake i tid. Velg Egendefinert under menyvalget Vis periode for å søke på mer enn en måned om gangen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva menes med reservert beløp?

Når du handler med kortet ditt undersøkes det om det er dekning på konto, og beløpet du handler for reserveres. Ditt disponible beløp blir nedjustert, mens saldo forblir uendret. Når transaksjonen belastes din konto blir saldo redusert og reservasjonene slettes. Etter bokføring vil detaljer om brukerstedet vises.

Visa-transaksjoner belastes alltid konto med dagens valutakurs satt av Visa.
Beløpet som ble reservert da du brukte kortet kan derfor avvike fra det beløpet som blir bokført.

Hensikten med reservasjonen er å sikre at det er dekning på konto når bokføring finner sted.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skal jeg passe på når jeg er ute og reiser?

Vi har følgende føre-var råd til kortkunder som skal ut å reise:

PIN-KODE
- Ikke skriv ned PIN-koden, lær den utenat.
- Ikke legg PIN-koden inn på mobiltelefonen.

MINIBANK 
- Ikke la fremmede hjelpe deg med uttak.
- Prøv å begrense antall uttak i minibanken, gjør heller noen store uttak enn mange små.
- Sperr kortet hvis det blir slukt.

TYVERI/ SVINDEL 
- Oppbevar aldri kortet på en måte som gir lommetyver fri adgang.
- Legg aldri fra deg kortet slik at fremmede kan få tak i det. 
- Ikke legg fra deg kortet i baren. 
- Kontroller alle Visa-regninger i forhold til sum og valuta før du signerer. 

SPERRING AV KORT 
- Ha alltid et nummer til sperretjeneste tilgjengelig, i tilfelle uhellet oppstår og du må sperre kortet ditt: 
Teller Norge 815 00 500
Skandiabanken (+47) 810 01 001

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan en disponent bestille kort på en konto han disponerer?

Nei, kontoeier er den juridiske eier av kontoen, og det er kun kontoeier som kan inngå nye avtaler tilknyttet en konto. Derfor er det kun kontoeier som bestille kort på konto.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan finner jeg en bestemt transaksjon i kontoutskriften?

Du kan søke etter en bestemt transaksjon i kontoutskriften ved å velge menyvalget Flere valg. Du kan spesifisere søket med dato, beløp og brukerstedets eller mottakerens navn i feltet Beskrivelse.

Dersom du ønsker å søke over en lengre periode enn en måned, velger du Egendefinert under menyvalget Vis periode. Du kan søke på opptil ett år av gangen. 

Du kan kun søke i kontoutskriften på en konto av gangen. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor har Skandiabanken regionsperre på kortene?

For å øke sikkerheten har vi valgt å ha regionsperre på alle våre kort.

Regionsperren kan forhindre at kort som er kopierte blir misbrukt.

Ved å sette regionsperre for områder du ikke oppholder deg i vil kortet ditt bli avvist ved bruk i dette området. Regionsperre gjelder ikke for netthandel. Du kan sperre kortet for netthandel i nettbanken din under menyvalget Kort - Netthandel

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er regionsperre?

Ved å sette regionsperre for områder du ikke oppholder deg i vil kortet ditt bli avvist ved bruk i dette området. 

Regionsperren kan forhindre at kort som er kopierte blir misbrukt.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Må jeg betale for nytt kort hvis jeg sperrer mitt gamle?

Ja, du må betale for nytt kort hvis du sperrer kortet ditt. Du vil imidlertid automatisk få refundert gjenstående årsavgift for «ubrukte» måneder på kortet som ble sperret.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg ikke kjenner igjen transaksjoner i kontoutskriften min?

Da må du ta kontakt med oss slik at vi kan forsikre oss om at kortet er sperret og eventuelt opprette en kortreklamasjonssak.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan ungdomskortet brukes?

Det nye kortet kan brukes over alt. Du kan bruke det kontakløst, dersom brukerstedet tilbyr dette.

Det nye kortet kan også brukes på nettet.

Kortet blir avvist ved manglende dekning på konto.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sletter jeg bankkortet mitt?

Er kortet mistet eller stjålet, kontakt oss umiddelbart på telefonnummer +47 810 01 001 (06:00 - 24:00), alternativt Teller på nummer: +47 815 00 500, døgnåpen linje. 

Bankkort som du ikke lenger ønsker å bruke, sletter du selv under Mine kort.

Makuler slettet kort ved å klippe det i småbiter.

Det er ikke mulig å slette et bankkort som er sperret. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når bankkortet eller kredittkortet mitt er mistet eller stjålet?

Sperr bankkortet eller kredittkortet umiddelbart ved å ringe:

Døgnåpen linje til Teller:
+47 815 00 500.

Skandiabanken
Daglig fra kl 06:00 - 24:00:
+47 810 01 001 .

Kontroller konto så snart du kan, og meld fra til oss ved ukjente belastninger.

Du bestiller selv nytt kort i nettbanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har endret navn og ønsker at nytt navn skal prege mitt kort, hva må jeg gjøre?

Hvis du allerede har et kort, og ønsker å endre pregenavn, kan du erstatte kortet ditt i nettbanken. I veiviseren vil du få mulighet til å oppdatere navnet ditt mot Folkeregisteret. Dersom du trenger hjelp kan du ta kontakt med oss på chat når du er innlogget, telefon 810 01 001 eller via kontaktskjema. Vi er åpen alle dager fra 06:00 - 24:00.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tilbyr Skandiabanken BankAxess?

Løsningen er ikke tilgjengelig for Skandiabankens kunder.
Du må derfor fortsette å betale med Visadelen på ditt kort når du skal handle på nett. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor vises ikke brukerstedets navn i kontoutskriften?

Enkelte varekjøp inneholder ingen informasjon i tekstfeltet. Disse kan være ført ved hjelp av reserveløsning. Når brukerstedet ikke oppnår kontakt med bankens datasentral på betalingstidspunktet, får ikke brukerstedet bekreftet at betalingen er ok. I stedet for å avvise betaler så vil slike transaksjoner bli ført manuelt av brukerstedets bankforbindelse, gjerne en stund etter at handelen har funnet sted. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan valuteres varekjøp og minibankuttak i helgene?

Minibankuttak som blir gjort i helgen (fredag, lørdag eller søndag) blir valutert fredag, mens varekjøp som er gjort i samme periode blir valutert mandag. Dette er likt for alle banker. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg spille/gamble og betale med bankkortet mitt?

Fra og med 1. juni 2010 trådde det i kraft nye forskrifter mot pengespill.

Lov om endringer i pengespill- og lotterilovgivningen, ble vedtatt av Stortinget den 4. desember 2008.

Forbudet gjelder både ved spill på internett og ved bruk av kortet i betalingsterminal til spill i utlandet.

Formålet med forskriften er å sikre et regulert og kontrollert tilbud av pengespill gjennom å begrense tilgangen til pengespill som ikke har norsk tillatelse. Etter 1. juni 2010 er det forbudt for banker å formidle betaling av innsats og gevinst i pengespill som ikke har tillatelse i Norge.

Banken forholder seg til norsk lov og har du spørsmål om slike betalinger må du kontakte brukerstedet.

Norsk Tipping og Norsk Rikstoto, er ikke bli påvirket av forbudet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Tar Skandiabanken gebyr når jeg tar ut penger i minibank?

Vi tar ikke gebyr ved uttak i minibank.

Når du tar ut penger i minibank i utlandet legges det på 1,75 % på kursen, på samme måte som ved varekjøp i utlandet.

I noen norske minibanker kan du kjøpe utenlandsk valuta mot å betale et vekslingsgebyr for tjenesten. Gebyret må du betale uansett hvilket kort du bruker, og det går i sin helhet til banken som eier minibanken.

Vi anbefaler at du velger lokal valuta ved uttak i minibank utlandet. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva menes med reservert beløp?

I det du handler med kortet ditt undersøkes det om det er dekning på konto, og beløpet du handler for reserveres. Ditt disponible beløp blir nedjustert, mens saldo forblir uendret. Når transaksjonen belastes din konto blir saldo redusert og reservasjonene slettes. Etter bokføring vil detaljer om brukerstedet vises.

Visa-transaksjoner belastes alltid konto med dagens valutakurs satt av Visa.

Beløpet som ble reservert da du brukte kortet kan derfor avvike fra det beløpet som blir bokført.

Hensikten med reservasjonen er å sikre at det er dekning på konto når bokføring finner sted. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når navnet mitt er for langt når jeg skal bestille bankkort?

Vennligst ta kontakt med oss på chat, telefon 810 01 001 eller via kontaktskjema når du er innlogget. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan bestiller jeg bankkort?

Du søker om bankkort her.

For å få innvilget søknaden må du være fri for betalingsanmerkninger. Etter at du har bestilt kortet tar det omtrent en ukes tid før du mottar kortet i posten. 

Når du mottar kortet må du aktivere det i nettbanken før du tar det i bruk. Du henter også PIN-koden i nettbanken etter at kortet er aktivert.

Årsomkostningene er kr. 250,- per kort, og kortet er gratis i bruk både i Norge og i utlandet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke krav må jeg oppfylle for å få et bankkort?

For å få bankkort må du være uten betalingsanmerkninger og være registrert som bosatt i Norge. Vi stiller ellers ingen andre krav til deg.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Finner jeg mitt kontonummer i bankkortnummeret?

Kontonummeret ditt er ikke en del av bankkortnummeret. Du finner kontonummer ditt på baksiden av bankkortet. Du finner det også når du er innlogget i nettbanken din under Kort og Mine kort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan åpner jeg et sperret kort?

Vi kan ikke åpne et sperret kort.

Hvis du har funnet igjen et bankkort eller kredittkort som er sperret, makulerer du det ved å klippe det i biter. 

Nytt kort bestiller du i nettbanken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan passer jeg best på kortene mine når jeg er ute og reiser?

Vi har følgende råd til deg som skal ut å reise:

PIN-KODE
- Ikke skriv ned PIN-koden, lær den utenat.
- Ikke legg PIN-koden inn på mobiltelefonen.

MINIBANK
- Ikke la fremmede hjelpe deg med uttak.
- Prøv å begrense antall uttak i minibanken, gjør store uttak.
- Sperr kortet hvis det blir slukt.

TYVERI/SVINDEL
- Oppbevar aldri kortet på en måte som gir lommetyver fri adgang.
- Legg aldri fra deg kortet slik at fremmede kan få tak i det.
- Ikke legg fra deg kortet i baren.
- Kontroller alle Visaregninger i forhold til sum og valuta før du signerer.

SPERRING AV KORT
- Ha alltid et av telefonnummerne under tilgjengelig, i tilfelle uhellet oppstår og du må sperre kortet.
- Teller Norge, 815 00 500.
- Skandiabanken, (+47) 810 01 00

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer jeg kortet mitt?

Du kan aktivere kortet ditt her.

Ha kortet ditt foran deg og følg veiledningen på skjermen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor kan jeg finne PIN-koden til kortet mitt?

Du kan hente PIN-koden til kortet din her.

Ha kortet ditt foran deg og følg veiledningen på skjermen. PIN-koden blir ikke sendt i posten.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg når jeg har glemt PIN-koden til kortet mitt?

Du kan hente PIN-koden til kortet ditt her. 

Du må logge deg inn i nettbanken. Ha kortet foran deg og følg anvisningene. PIN-koden blir vist på skjermen. PIN-koden kan maksimalt hentes 2 ganger per innlogging. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ha betalingsfri måned på tilbakebetaling av kredittkort?

Dersom du har valgt å betale minstebeløp på forfallsdato kan du søke om 2 betalingsfrie måneder. 

For å få betalingsfri måned må du ha hatt 3 ordinære innbetaling til din kredittkortkonto. Det vil si at du må ha 3 måneder med innbetaling før du kan få betalingsfri måned.

Per rullerende 12 måneder kan du maksimum få to betalingsfrie perioder, og du kan ikke ha to betalingsfrie måneder etter hverandre. Oppfyller du kravene om betalingsfri måned på kredittkort kan du søke om det her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg endre belastningskonto for innbetaling av kredittkortbruk?

Belastningskonto kan du endre under Kontoinformasjon.

Her kan du også endre hvor mye du ønsker å bli trukket hver måned.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg betale til min kredittkortkonto fra en annen bank?

ja, du kan betale til din kredittkortkonto fra en annen bank. Du finner kontonummeret ditt i Totaloversikten og under Kontoinformasjon.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det forsikring tilknyttet kredittkortet?

Ja, alle som har kredittkort hos oss har også reiseforsikring i kortet. Forsikringen koster ikke noe ekstra og du trenger heller ikke å melde fra om at du ønsker forsikringen.

Du finner mer informasjon om reiseforsikring her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg overføre fra kredittkortkontoen min til brukskonto?

Du kan overføre disponibelt beløp fra kredittkortkonto til brukskonto. Overføringen er renteberegnende fra og med den dagen overføringen finner sted.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor får jeg avslag på kredittkortsøknaden min?

Søknad om kredittkort behandles fortløpende, og du får umiddelbart svar på søknaden. 

Av forretningsmessige årsaker opplyser vi ikke om bankens vilkår for å få innvilget kreditt.

Vi vurderer og tilpasser kontinuerlig våre betingelser, og søknader som i dag blir avslått kan på et senere tidspunkt bli innvilget.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg kontoutskrift for kredittkortet?

Du finner kontoutskrift for kredittkort her.  Velg Kredittkort i nedtrekksmenyen i feltet For konto.

Perioden for kredittkortet er fra den første til den siste i måneden og transaksjonenen i denne perioden er grunnlaget for forfall som skal betales den 20. i neste måned. 

I nedtrekksmenyen i kontoutskriften din kan du i feltet Vis periode velge ønsket periode.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg endre betalingsbeløpet på kredittkort?

Fra mars 2017 vil du alltid bli fakturert for hele utestående beløp, dette på bakgrunn av lovvkrav som alle finansinstitusjoner må forholde seg til. Du kan imidlertid selv endre til å betale minstebeløp eller et annet beløp dersom du ønsker det. Både hele utesåtende beløp og minstebeløp fremkommer på fakturaen.

Minste månedlig innbetaling er 3 % av skyldig beløp per den siste i måneden, minimum 400 kroner. Dersom du ønsker å betale et større beløp kan du enten endre beløpet i kredittkortinnstillinger, foreta en ekstra overføring til din kredittkortkonto fra en brukskonto, eller fra en konto i annen bank til din kredittkortkonto.

Dersom du har valgt å betale minstebeløpet på forfallsdato har du mulighet å søke om to betalingsfrie måneder per rullerende 12 måneder. Dette gjør du under kredittkortfaktura

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer jeg fast innbetalingsbeløp per måned fra minimumsbeløp til hele skyldige beløp, og omvendt?

På bakgrunn av lovvkrav er vi som finansinstitusjon pålagt å fakturere deg for hele skyldig beløp. Du kan derfor ikke lenger velge å bli fakturert for minimumsbeløp, men du kan selv endre fakturaforfallet til minstebeløp eller et annet beløp dersom du ønsker det. Både hele skyldig beløp og minstebeløp fremkommer på fakturaen, men du må nå etter denne endringen selv ta et aktivt valg om at du ønsker å betale minstebeløpet. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bestille bankkort til en annen person?

Ja, du kan bestille tilleggskort til en annen person som har et kundeforhold hos oss opprettet med BankID eller har legitimert seg med pass på Posten for uthenting av postforsendelsen. Han eller hun trenger ikke å ha opprettet en konto, men altså et eget kundeforhold. Årsaken til dette er at vi er pålagt å foreta en legitimasjonskontroll.  

Ellers må den du bestiller tilleggskort til være fri for betalingsanmerkninger. Det er viktig at du skriver inn korrekt navn og personnummer i forhold til det som er registrert hos Folkeregisteret. 

Dersom alle kriterier er innfridd, men du får likevel ikke gjennom søknaden, kan problemet være at vedkommende du søker kort til ikke er registrert med kredittopplysninger i vår database. Ta kontakt med oss på telefon 810 01 001, eller via kontaktskjema, slik at vi får registrert vedkommende i databasen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor får jeg ikke bestilt bankkort til en annen?

For å få innvilget søknad om bankkort må du være fri for betalingsanmerkninger. Det er viktig at du skriver inn korrekt navn og personnummer i forhold til det som er registrert hos Folkeregisteret. Personen du søker kort til må ha opprettet et kundeforhold hos oss med BankID eller legitimert seg med pass på posten for uthenting av postforsendelsen, men trenger ikke å ha opprettet en konto. 

- Problemet kan imidlertid være at vedkommende du søker kort til ikke er registrert med kredittopplysninger i vår database. Ta kontakt med oss på telefon 810 01 001, eller via kontaktskjema, slik at vi får registrert vedkommende i databasen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er det mulig å søke om flere kredittkort?

Du kan søke om ett kredittkort til deg selv og ett til samboer/ektefelle.

Samboer/ektefelle må være registrert i folkeregisteret med lik bostedsadresse som deg og ha opprettet et kundeforhold hos oss med BankID eller ha legitimert seg på posten for uthenting av postforsendelsen. Personen trenger ikke å ha opprettet en konto.

Du må bestille kredittkort til deg selv før du kan søke om kort til samboer/ektefelle.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.