Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

Overføring

Hvordan endre belastningskonto for en fast overføring?

Du kan endre belastningskonto for fast overføring her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er en fast overføring?

En fast overføring er enten en regelmessig overføring mellom dine egen kontoer, til en annen mottaker i Skandiabanken eller annen bank. Her finner du Fast overføring.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er utførte betalinger?

Utførte betalinger, tidligere kalt 'Kvitteringer' er oversikt over alle betalinger innenfor Norge og faste overføringer. Utførte betalinger finner du når du er innlogget her. Du trykker på aktuell betaling for å se detaljer, skrive ut eller bestille oblat. Du kan på denne siden velge å se utførte betalinger 18 måneder tilbake i tid.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg kvittering for betalte regninger?

Her finner du dine Utførte betalinger. Dette er en oversikt over alle dine betalinger innenfor Norge og faste overføringer. Du trykker på aktuell betaling for å se detaljer, skrive ut eller bestille oblat. Du kan på denne siden velge å se utførte betalinger 18 måneder tilbake i tid.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lenge løper en fast overføring?

Den faste overføringen (avtalen) løper til datoen du har valgt i feltet Frem til. Dersom det ikke er satt en dato her, vil avtalen løpe til du sletter den faste overføringen (avtalen). Her finner du Faste overføringer.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endre til-konto på en fast overføring?

Du kan endre til-konto på en fast overføring her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan endrer/sletter jeg en fast overføring?

Du kan endre/slette en fast overføring her.  Dersom du kun ønsker å endre neste trekk, gjør du det under Betaling og Forfallsoversikt

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor kan jeg ikke bruke KID-nummer på faste overføringer?

Fast overføring støtter ikke betalinger med KID-nummer. Det betyr at tjenesten kun kan benyttes for faste overføringer til mottakere som ikke krever KID-nummer. Dersom du har regninger med KID-nummer, må du benytte vanlig betaling, eller AvtaleGiro/eFaktura til mottakere som tilbyr dette. I nettbanken kan du imidlertid registrere regninger med forfall 13 måneder frem i tid. Her finner du betaling

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor ofte utføres en fast overføring?

Du velger selv hvor ofte en fast overføring skal trekkes. Du kan velge mellom daglig, ukentlig, annenhver uke, månedlig, annenhver måned, kvartalsvis, hver fjerde måned, halvårlig og årlig. Overføringer skjer kun på virkedager og ikke i helg eller høytid. Du kan enkelt se under Faste overføringer hvor ofte du har valgt at den faste overføring skal trekkes og dato for neste overføring.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor er ikke min faste overføring synlig i forfallsregisteret?

Dersom du har registrert en ny fast overføring eller endret på en eksisterende, vil du ikke se neste trekk i forfallsregisteret før neste virkedag etter endringen. 

I tilfeller hvor avtalens løpetid er passert, vil nye trekk ikke være synlig i forfallsregisteret. Du må da endre datoen Frem til for at avtalen skal starte å fungere igjen. Du finner Fast overføring her.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppretter jeg fast overføring til en annen mottaker?

Du kan opprette fast overføring til annen mottaker her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppretter jeg fast overføring mellom egne kontoer?

Du kan opprette fast overføring mellom egne kontoer her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lang tid tar det å overføre penger mellom egne kontoer?

Beløpet overføres og blir disponibelt straks du velger Overfør

Du kan overføre penger mellom egne kontoer ved å bruke appen eller SMS-banken

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg mottakerregisteret og hvordan kan jeg slette eller redigere?

Du finner mottakerregisteret for mottakere i Norge og i utlandet her. Du kan velge om du vil slette flere mottakere samtidig ved først å trykke på Slett flere mottakere og deretter hake av for de du ønsker å slette. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.