Hopp til innhold Meny
Lukk

For at skandiabanken.no skal fungere optimalt lagrer vi cookies. Cookies brukes også til trafikkmåling. Fortsett å bruke siden som normalt om du godtar dette. Les mer om vår bruk av cookies her.

Ooops. Det ser ut som nettleseren din er for gammel til å fungere skikkelig med nettbanken vår. Vi skal fungere bra med det meste, men ikke Android 2.3 og lavere, eller Internet Explorer 8 og lavere.

Les mer om nettleserstøtte

Hjelp

SMS-bank

Hva koster det å bruke SMS-banken?

Det koster 1 krone å motta meldinger fra Skandiabankens SMS-bank (nummer 02265).

Meldinger som du sender til SMS-banken er det din mobiloperatør som bestemmer prisen på. Kontakt din mobiloperatør for å sjekke hva det koster å sende meldinger til et spesialnummer (kortnummer).

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor langt frem tid får jeg oversikt over forfallsregisteret via SMS-banken?

Ved å sende bokstaven F til 02265 får du en oversikt over alle betalinger i ditt forfallsregister med forfall de neste 30 dagene. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kommandoer er tilgjengelig for tilleggsnummer?

Registrert tilleggsnummer kan benytte følgende kommandoer:

KR [alias] = Disponibelt beløp og siste transaksjoner på valgt konto

HJELP = informasjon om hvordan tjenesten kan benyttes

Nummer 02265. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan sletter jeg en standard overføring i min SMS-bank?

Du sletter standard overføring i SMS-banken her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor finner jeg mine transaksjonsdetaljer for SMS-banken?

Du finner transaksjonsdetaljer for SMS-banken her.

Du kan se transaksjonsdetaljene for bruk av SMS-banken, både din egen bruk og bruk fra eventuelle tilleggsnummer. Du kan søke periodisk og du får frem detaljene per SMS ved å trykke på forstørrelsesglasset til venstre for transaksjonen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg endre mitt primær mobilnummer for SMS-banken?

Du endrer primær mobilnummer til SMS-banken her. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg deaktivere/slette min SMS-bank?

Du kan deaktivere/slette SMS-banken her.

Dersom du deaktiverer SMS-banken, vil all informasjon bli lagret, og du kan når som helst aktivere SMS-banken igjen ved å velge Min SMS-bank og Aktiver.

Dersom du sletter SMS-banken vil all lagret informasjon unntatt kontoalias bli slettet. Du kan når som helst opprette SMS-banken igjen ved en senere anledning.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan administrerer jeg min SMS-bank?

Du kan administrere dine SMS-bank innstillinger her.  

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mye kan jeg overføre via SMS-vennebetaling?

Enkel SMS-vennebetaling
- Minimums beløp per overføring er 10 kroner
- Maks 1000 kroner per rullerende 24 timer. Beløpsgrensen gjelder totalt sett for Enkel SMS-vennebetaling, og ikke per overføring/per mottaker

Utvidet SMS-vennebetaling - Minimums beløp per overføring er 10 kroner 
- Maksbeløp 10 000 kroner per overføring.
* Innenfor en periode på 30 dager kan man maks overføre 50 000 kroner via SMS-bank per mottaker.
- Dekningskontroll.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke kontoer kan jeg benytte SMS-banken med?

Alle dine egne og disponerte kontoer av typene Alt i Ett, Høyrente, BSU og Kredittkort vises i listen med kontonummer og kontonavn som du kan gi alias under opprettelse av SMS-banken.

Unntaket fra denne listen er fondskonto og aksjekonto, som ikke kan tilknyttes denne tjenesten.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er et Kontoalias i SMS-banken?

Når man skal betale eller overføre penger med SMS-banken er det smart å forenkle lange kontonummer med enkle kontoalias som er lett å huske.

Kontoalias benyttes når du sender en SMS til SMS-banken istedenfor kontonummer. Dette gjør det enklere for deg, da du slipper å huske kontonumrene dine. Det er ikke påkrevd å benytte alias, da kontonummer også vil fungere. (Men av sikkerhetsmessige hensyn anbefales det ikke å sende kontonumre).

Kontoalias kan innholde maksimalt 5 tegn, både tall og bokstaver. Spesialtegn og mellomrom kan ikke benyttes.

Eksempel på kontoalias:

Lønnskonto - LØNN
Høyrente - HØY
Kredittkort - KKORT

Du kan når som helst senere både endre og registrere nye kontoalias. Vær obs på at ingen Kontoalias kan være lik eventuelle Vennealias. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva gjør jeg om jeg ikke har registrert et primært mobilnummer?

Du må ha minst ett mobilnummer registrert i ditt engasjement for å kunne ta i bruk SMS-banken. For å opprette SMS-bank må du registrere primært mobilnummer under Personopplysninger når du er innlogget i nettbanken. Vær obs på at det kun er mulig å registrere en SMS-bank per mobilnummer.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilket nummer skal jeg sende til når jeg bruker SMS-banken?

Nummeret til SMS-banken er 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er fordelen med SMS-banken?

SMS-banken gir deg enkelt tilgang til saldo og overføring når du er på farten og ikke har umiddelbar tilgang til en PC. Eneste du trenger er mobilen din. 

Med SMS-banken kan du enkelt:

  • Sjekke saldo
  • Se siste transaksjoner
  • Overføre mellom egne kontoer
  • Betale eFaktura
  • Betale til andre som har konto i Skandiabanken
  • Se forfallsregister

Ved å registrere tilleggsnummer i SMS-banken kan du også gi andre personer mulighet til å sjekke disponibelt beløp tilknyttet en eller flere av dine konti. For eksempel den konto hvor du eventuelt har et tilleggskort til; enten et ungdomskort eller bankkort.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er vennealias og kontoalias i SMS-banken?

Når man skal betale eller overføre penger per SMS er det smart å forenkle lange kontonummer med enkle alias som er lett å huske. Du kan lage alias både for SMS-banken (kontoalias) og vennealias for SMS-vennebetalinger.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg knytte flere mobilnummer til SMS-banken?

Det er kun mulig å knytte SMS-banken til et mobilnummer. Når du oppretter SMS-bank vil den automatisk knyttes opp til det mobilnummeret du har registrert i personopplysningene dine. Du kan endre nummer under Min kontaktinformasjon når du er innlogget i nettbanken. 

Tilleggsnummer med begrenset tilgang
Du kan registrere ett tilleggsnummer til hver av dine egne kontoer. Tilleggsnummer får tilgang til å sjekke disponibelt beløp og siste transaksjoner tilknyttet aktuelle kontoer. For å registrere tilleggsnummer, må du ha SMS-bank. Har du det allerede, gå til siden for kontoalias for å registrere tilleggsnummer på dine kontoer.

Flere brukere av ett mobilnummer
I tilfeller hvor det er flere kunder som deler mobilnummer, er det kun mulig for en av kundene å koble SMS-bank opp til telefonnummeret.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan kan jeg endre mobilnummeret mitt i nettbanken?

Du kan selv endre mobilnummeret ditt under Min kontaktinformasjon. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvem blir belastet for tilleggsnummers bruk av SMS-banken?

Bruk av SMS-banken blir belastet månedlig fra din (kontoeiers) belastningskonto. Dette gjelder både egen bruk av SMS-banken og for tilleggsnumrene. Er du kunde mellom 15-18 år, betaler du ingenting. 

Du kan holde oversikt over påløpte og betalte SMS-kostnader her

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg blir bedt om å oppgi iPhone-kode for "Mobilbank"?

Dersom du får feil på godkjenning av fingeravtrykk fem ganger på rad, vil du få spørsmål om å oppgi iPhode-kode din for "Mobilbank". Her skal du taste inn telefonkode/låsekode på mobilen din. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva skjer hvis iPhonen ikke godkjenner fingeren min?

Dersom du får feil på godkjenning av fingeravtrykk tre ganger, må du bekrefte med app-kode for å få logget inn. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg registrere tilleggsnummer til en konto jeg disponerer?

Du kan ikke registrere tilleggsnummer til kontoer du disponerer. Kontoer du diponerer vises under Kontoalias. Du kan lage kontoalias, slik som på en av dine egne kontoer. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg hente opp forfallsregisteret i SMS-banken?

Ja, det kan du. Ved å sende bokstaven F til 02265 får du en oversikt over alle betalinger i ditt forfallsregister som har forfall de neste 30 dagene. Du får oversikt over alle dine kontoer. Du får også oversikt over eventuelle betalinger som har hatt forfall, men som av ulike årsaker er stoppet.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg får feilmelding når jeg prøver å registrere et tilleggsnummer. Hva gjør jeg?

Hvis du ønsker å registrere tilleggsnummer på en konto må denne også ha et alias?
Løsning: opprett et kontoalias for den aktuelle kontoen. Tilleggsnummer må benytte kontoalias ved bruk av SMS-banken

Dette alias er allerede tilknyttet dette mobilnummeret. Velg et annet alias? 
Løsning: Et tilleggsnummer kan være tilknyttet flere kundeengasjement. Det er et krav om at kombinasjonen kontoalias/tilleggsnummer er unike. Velg et annet kontoalias.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor må tilleggsnummer benytte kontoalias?

Et tilleggsnummer kan tilknyttes flere ulike kundeengasjement. For at banken skal kunne vite hvilken konto forespørselen gjelder, må kontoalias benyttes når tilleggsnummer sender melding til SMS-banken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvorfor kan ikke tilleggsnummer overføre penger?

Av sikkerhetsmessige årsaker får tilleggsnummer kun tilgang til å sjekke disponibelt beløp på konto.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor mange tilleggsnumre kan jeg knytte opp mot min SMS-bank?

Du kan registrere ett tilleggsnummer til hver av dine egne kontoer. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er tilleggsnummer?

Ved å registrere et tilleggsnummer kan en annen person få tilgang til å sjekke disponibelt beløp og siste transaksjoner på den aktuelle kontoen, ved hjelp av SMS-banken. Du kan registrere ett tilleggsnummer per konto. For eksempel til den person som har et tilleggskort på en av dine kontoer: enten et ungdomskort eller bankkort.

Det er valgfritt å registrere tilleggsnummer. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg ha flere mobilnummer i SMS-banken?

SMS-banken knyttes til ditt primær mobilnummer. Flere brukere av samme primær mobilnummer kan ikke aktivere SMS-bank på samme mobilnummer. Du kan endre ditt primær mobilnummer under Personopplysninger når du er innlogget i nettbanken.

Tips: 
Du kan registrere ett tilleggsnummer til eier av ungdomskort eller tilleggskort. Tilleggsnummer får tilgang til å sjekke disponibelt beløp og siste transaksjoner.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg opprette en standard overføring?

Dersom du overfører et bestemt beløp ofte mellom to kontoer, kan det være lurt å opprette en standard overføring i SMS-banken. Du kan opprette standard overføring her

Du sender Overfør eller bokstaven O til 02265 for å få utført overføringen.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Vil både jeg og mottaker kunne se i kontoutskriften at overføringen har vært en SMS-vennebetaling?

Ja, dette vil både avsender og mottaker kunne se i kontoutskriften med følgende tekst: Vennebetaling SMS. Ved å velge aktuell måned under menyvalget Vis periode,  vil både avsender- og mottakerkontonummer være synlig. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bruke SMS-banken fra utlandet?

SMS-banken fungerer også i utlandet, på akkurat samme måte som hjemme i Norge, men kun på telefoner med norsk mobilabonnement som er registrert i SMS-banken.

Man bruker IKKE landskode +47, men sender til 02265 på vanlig måte.

Vi kan ikke garantere at SMS-bank fungerer alle steder, eller i alle land. Det kan avvike ut i fra nettverk som man er tilknyttet i utlandet, dekning, og infrastruktur der du oppholder deg,etc. Regelen er den samme som ved utsendelse av engangspassord fra Skandiabanken, at dersom landet man befinner seg i har roamingavtale med Telenor, så skal tjenesten i utgangspunktet fungere fint.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Jeg har mistet mobilen. Må jeg sperre SMS-banken?

Dersom mobilen din har kommet på avveie, må du kontakte din mobiloperatør for å sperre ditt SIM-kort. Man kan ikke bruke SMS-banken når SIM-kortet er sperret.

Du kan også deaktivere SMS-banken her.

Ved misbruk, eller du mister telefonen kan vi også stenge tjenesten umiddelbart hvis du tar kontakt med oss på telefon 810 01 001 (fra utlandet +47 55 26 00 00).

Når det gjelder SMS-vennebetaling så er maksbeløpet satt til 1000 kroner for å begrense tap.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvor lang tid tar det å utføre en SMS-vennebetaling?

Når du utfører en SMS-vennebetaling så blir din konto belastet med en gang. Hvis mottaker er kunde i Skandiabanken vil beløpet bli godskrevet med en gang. Dersom mottaker er kunde i en annen bank, vil vennebetaling sendt før kl 13:30 blir godskrevet konto samme dag.

Ved SMS-vennebetaling til en konto i annen bank vil du med en gang etter utført betaling finne kvittering for overføringen i din nettbank.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er vennealias?

Når du skal legge til en ny mottaker for SMS-vennebetaling må du legge inn navn og kontonummer på personen, og sette et alias for mottaker. Vennealias er det navnet du bruker i SMS-meldingen når du vil overføre penger til den aktuelle personen. Vennealiaset kan maks være 10 bokstaver. Ingen spesialtegn eller mellomrom, og det må være unikt i forhold til øvrige Kontoalias og Vennealias. 

Kodeord i SMS:
V Vennealias Beløp til nummer 02265

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan oppretter jeg SMS-bank?

Du kan opprette SMS-bank herFølg veiviser på skjermen. SMS-banken er straks klar til bruk.

Merk at du må ha minst ett mobilnummer registrert i ditt engasjement for å kunne ta i bruk SMS-banken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilken konto kan jeg knytte SMS-banken min til?

SMS-banken må være tilknyttet en av brukskontoene dine. Du velger konto når du oppretter SMS-banken. Du kan når som helst endre konto herKostnader knyttet til mobile tjenester vil bli belastet valgt konto.

 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke meldinger sender jeg for å bruke SMS-banken?

Du kan sende følgende kommandoer i en SMS til 02265

  • S eller SALDO = Melding med disponibelt beløp på alle innmeldte kontoer
  • S eller SALDO [alias] = Disponibelt beløp og siste transaksjoner på valgt konto
  • O eller OVERFØR = Standardoverføring 
  • O eller OVERFØR [nytt beløp] = Standardoverføring med nytt beløp
  • O eller OVERFØR [alias fra] [alias til] [beløp] = Overføring egne og disponerte kontoer
  • V eller VENN [aliaskonto fra] [Vennealias] [beløp] = Utvidet SMS-vennebetaling
  • V eller VENN [Vennealias] [beløp] = Utvidet SMS-vennebetaling. Standard regningskonto belastes
  • V eller VENN [aliaskonto fra] [kontonummer til] [beløp] = Enkel SMS-vennebetaling
  • V eller VENN [kontonummer til] [beløp] = Enkel SMS-vennebetaling. Standard regningskonto belastes
  • E eller EFAKTURA = oversikt over ubehandlede eFaktura
  • E eller EFAKTURA [fakturanr] = sette en eFaktura til betaling fra standardkonto (SMS'en man mottar når man sender 'E' til SMS-banken inneholder en nummerert oversikt over alle ubehandlede eFaktura, og det er det nummeret du benytter for å velge hvilken eFaktura som skal betales)
  • E eller EFAKTURA [fakturanr] [kontoalias] = sette eFaktura til betaling fra ønsket konto
  • F eller FORFALLSREGISTER = oversikt over betalinger i forfallsregisteret for alle kontoer. 30 dager frem i tid, samt betalinger som er stoppet
  • F eller FORFALLSREGISTER [alias] = oversikt over betalinger i forfallsregisteret på valgt konto. 30 dager frem i tid, samt betalinger som er stoppet
  • K eller KONTAKT = Kontaktinfo til Skandiabanken
  • H eller HJELP = melding med mer utfyllende hjelp hver enkelt kommando

Registrert tilleggsnummer kan bruke følgende kommandoer:

KR [alias] = Disponibelt beløp og siste transaksjoner på valgt konto

Tjenesten er tilgjengelig ved at du sender tekstmeldinger til nummer 02265. Du vil da umiddelbart få tilbake en tekstmelding med de opplysningene du ba om. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva om jeg får melding om at mitt primærnummer allerede er i bruk?

Din SMS-bank knyttes til ditt primærnummer. Flere brukere av samme primær mobilnummer kan ikke aktivere SMS-bank på samme mobilnummer.

Du kan endre ditt primær mobilnummer her. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Kan jeg bare bruke SMS-banken til å betale penger til andre Skandiabanken-kunder?

Nei. Du kan også betale til kontoer utenfor Skandiabanken.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er SMS-vennebetaling?

SMS-vennebetaling er en tjeneste i SMS-banken som gjør at du kan overføre penger til vennene dine med en SMS.

Skal du bruke SMS-vennebetaling må du først aktivere SMS-banken i nettbanken. Når dette er gjort finner du innstillingene for SMS-vennebetaling under SMS-bank. Der kan du også opprette alias (forkortelser) slik at du slipper å huske kontonummer, og som gjør det enklere og raskere overføre penger til vennene dine.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Er SMS-banken tilgjengelig i appen?

Nei, men du kan bruke SMS-banken ved å sende melding til 02265.

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Innlogging med fingeravtrykk har blitt deaktivert. Hvorfor?

Dersom du har aktivert Touch ID på telefonen og for bruk i Skandiabanken for så å velge å fjerne eller legge til en finger på telefonen, blir innlogging med fingeravtrykk deaktivert. 

Du kan aktivere innlogging med fingeravtrykk på nytt ved å velge Meny og deretter Innstillinger for fingeravtrykk i appen. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvordan aktiverer og administrerer jeg Touch ID på Iphone?

Du må aktivere Touch ID på iPhonen din før du kan aktivere innlogging med fingeravtrykk i Skandiabanken appen. Du aktiverer Touch ID ved å velge Innstillinger på iPhonen din og deretter Touch ID og koder. Følg veiviseren for å legge til fingeravtrykk for en eller flere fingre. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva er årsaken til at kunder mellom 15-18 år ikke betaler årsavgift for bankkort, eller SMS-kostnader for SMS-banken og SMS-varslinger?

Årsaken til at kunder mellom 15-18 år ikke blir belastet for årsavgift for bankkort, ikke blir belastet for SMS-banken og SMS-varsling, er at mindreårige ikke skal pådra seg gjeldsforpliktelser. Vi belaster dette automatisk fra kundens konto, og hvis det ikke er dekning kan konto settes i overtrekk. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hva koster SMS-banken?

Du betaler ordinær SMS-kostnad til din mobiloperatør for tekstmeldinger du sender. Pris per SMS er 1 krone per melding du/tilleggsnummer mottar. Du betaler for kommando S, O, E, F, V og KR. Kommando Hjelp og Kontakt er gratis.

SMS-kostnader vil bli belastet din betalingskonto en gang i måneden.
Tilleggsnummers bruk av SMS-banken blir belastet din belastningskonto.

Det er gratis for kunder mellom 15-18 år å bruke SMS-banken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.

Hvilke beløpsgrenser er det i SMS-banken?

Beløpsgrenser overføring mellom egne konti:

- Minimums beløp per overføring er kr. 10,-
- Maks beløp per overføring er kr. 999.999,-
- Maks beløp per 30 dager er inntil disponibelt beløp på konto
- Dekningskontroll

Beløpsgrenser SMS-vennebetaling:

Enkel SMS-vennebetaling
- Minimums beløp per overføring er kr 10,-. Maks 1000,- per rullerende 24 timer. Beløpsgrensen gjelder totalt sett for Enkel SMS-vennebetaling, og ikke per overføring/per mottaker

Utvidet SMS-vennebetaling
- Minimums beløp per overføring er kr. 10,-
- Maksbeløp kr. 10 000,- per overføring.
* Innenfor en periode på 30 dager kan man maks overføre kr. 50 000,- via SMS-bank per mottaker.
- Dekningskontroll.

Grunnet sikkerhet må du selv definere egne beløpsgrenser per transaksjon og per 30 dager, merk at egne beløpsgrenser derfor kan avvike fra overnevnte beløpsgrenser. Egne beløpsgrenser kan du når som helst endre under 'Min SMS-bank' når du er innlogget i nettbanken. 

Hjalp dette svaret deg?
Ja Nei
Avbryt

Takk for tilbakemeldingen din!

Dette hjelper oss til å gjøre banken bedre.